1

Snickrar på en snurra till sommaren och har kommit till bestyckningen av förgasarna. Maskinen har en något vassare kam men är i övrigt en standard 2-liters GE-maskin.
I förgasarna satt:
Halsringar 32 mm
Huvudmunstycke 125 (tycker det låter lite klent med dagens soppa... funderade på 130-135)
Emulsionsrör F11 (borde väl funka...)
Luftmunstycke 180 (mindre viktigt då den här ska sitta i en buss och aldrig varva over 5000...)
Lågfartsmunstycke 50 (funderar på att gå till 55...)

Vad säger den samlade kompetensen? Tack på förhand!

/Jörgen

2

Jag skulle nog gå på typ 145 i huvud och 55-60 i lågfart.
Resten funkar nog bra som det är.

Jag har lite andra frågor till dig, ringer dig till helgen när jag är hemma från semestern så kan vi snacka förgasare samtidigt ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Du kan ju läsa vad jag fick för svar & allmäna råd i den här tråden:

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=28015

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

4

Tackar - beställt 55-60 lågfart och 140-145 huvudmunstycke…

/jörgen