Högtak och inredning till en Baybuss säljes. Se videon för en walkaround.
https://youtu.be/YFfSCZjwJEA
Taket kommer från min kära Belinda, som nu ska få ett annat tak.
Min gissning är att detta är ett hemmabygge, men är tänkt att vara en kopia av taken från Nordlicht. Det består av en metallram och glasfiber. Det sätts fast i bussen med små järn som är svetsade på några ställen ovanför fönstren. Ovanför förarhytten verkar det bara vara lagt på. Tätas från utsidan på dropplisten. Det blir full ståhöjd i bussen. Två st öppningsbara rutor och ordentlig ventil finns i taket. Hela taket är isolerat med ganska tjock frigolit. Ovanför styrhytten är det isolerat med glasull.
Inredningen består av en vinkelsoffa (med dynor) med förvaring. En garderob med handfat bakom förarplats. En stor hylla ovanför motorluckan och två mindre hyllor på sidorna bak. I högdelen finns det en utdragbar säng. Det mesta av inredningen är byggd i tunn plywood eller tjocka skivor med plywood-frigolit-plywood. Vad jag förstår är hela bygget från början tänkt att fungera även på vintern.
Spisen vid skjutdörren behåller jag tills vidare, men kan eventuellt fås med senare.
Med taket på är min buss någonstans runt 250 cm hög.
- Ingår instruktioner?
- Nej, det kan jag inte påstå. Men alla bitar jag demonterar märker jag upp.
- Finns det fukt?
- Definitivt!
- Är alla delar fuktiga?
- Definitivt inte!
- Finns det fler bilder?
- Javisst, berätta bara vad du vill ha bild på.
Frak kan ev ordnas längs vägen Göteborg -> Örebro eller Örebro -> Rättvik, under julhelgerna. Ska det söderut kan det få åka med längs vägen Göteborg -> Ronneby under januari.
Skambud accepteras! Finns det flera intressenter, så blir det en kortare budgivning tills jag är nöjd.