26

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Ja  ICQ/ac va faen?! ICQ/ad

Menar senast vi pratdes vid då var det ju på Mantorp park.
Alltid lika trevligt att träffa dig. ICQ/ab

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

27

När jag läser igenom denna tråd så kommer jag att tänka på Monthy Python Default/hmm , ni vet;

Hade du varm sand?? Vi hade kall sand till frukost!! Default/yikes

Vadå hade ni sand till frukost?? ICQ/am  Vi fick titta på när farsan slickade på en hink som hade innehållit ett fotografi av ett nedlagt grustag... ICQ/ad

Ursäkta jämförelsen ICQ/an , men jag tror nog att alla de jobb som vi har på olika ställen här i landet är de bästa jobben!!!  ICQ/af  ICQ/af Gräset är INTE grönare på andra sidan stängslet, det bara ser så ut !!! ICQ/ae

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

28

Vi gick upp innan vi gick och la oss ICQ/ag

29

va......är gräset grönt????? Här var de då grått i morse.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

30

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Gräset är INTE grönare på andra sidan stängslet, det bara ser så ut !!! ICQ/ae

När folk tar sig tid att uppskatta hur bra de har det..... blir jag glad! Tack!

31

då var de 3veckor sen man jobbade natt, dax för andra passet av 5... Varför utsätter man sig för detta, man ska inte gnälla för jag har de bra mycke bättre än andra.  inte alla som har internet på jobbet Default/smile gräset är inte grönare............ fast ibland inbillar man sig något annat.

32

Tycker det låter som du jobbar 4skift eller?

33

Det gör jag har nyss kommit hem Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

34

rs68 skrev:

Tycker det låter som du jobbar 4skift eller?

Om det är mig du frågar så jobbar jag 3-skift, natt/eftermiddag/förmiddag börjar söndkväll kl22 till 06, alltid ledig helger, å de e skönt kan jag tycka.

35

Skift o skift...jag jobbar 7 / 7. Jobbar 7 dagar, 12 timmar per dag, sen ledig 7 dagar (i bästa fall). Fast denna veckan infaller arbetstiden på natten.
Förra rundan var en 12 / 4, fast då var det bara 10 tim / dag o dagtid...rena lyxen !

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

36

Är det inte svårt att planera saker om man jobbar så 25hp? För om jag förstått dej rätt är det väl inte så mycket framförhållning. Själv jobbar jag 4 skift alltså natt/kväll/dag+helg och sen ledig vecka.

37

Det är rätt, får man reda på var man ska en vecka innan, vilket är högst ovanligt, så kan detta ändras 3-4 gånger innan veckan gått. Så här kan jag nog jobba i ett par år till, sen får man byta till Banverket o hemmaplan.

38

ja dagtid med lediga helger e skönt!  10i 7-1600 m-to. 10 i7-1300 fre. 
saknar inte skift annat än då jag vill göra något på dagen.. men då får det vänta till fre. em... men vem vet kanske vi helt plötsligt skall jobba skift ICQ/am

jobbade innan både 2 skift  ICQ/am  och ständig natt ICQ/ag  men var yngre då.. nu e jag snart 50 ICQ/ad man får vara rädd om sig..så man orkar med sina hobbys.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

39

7-16 vilka drömarbetstider! *Suck* Man vad är väl en bal på slottet? och en tretimmars arbetstidsförkortning på fredagar är ju inget annat än mumma! ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

40

arbetstids förkortning har alla hur man lägger det e olika.. vi börjar 10 min tidigare har lite kortare lunch  och ingen på fredag.. men slutar lite tidigare.. helt klart trevligt!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

41

8-17 mån-fre  ICQ/ab  fast en vecka om året blir det ca 08-02  ICQ/af

42 Senaste redigerad av kee (2011-11-01 21:13:48)

michaelth skrev:

arbetstids förkortning har alla hur man lägger det e olika.. vi börjar 10 min tidigare har lite kortare lunch  och ingen på fredag.. men slutar lite tidigare.. helt klart trevligt!!

Njae, inte jag. Vi har 38,5 tim arbetsvecka och arbetstidsförkortningen ligger i princip alltid på morgonen/förmiddagen i form av en kvart eller halvtimmes sovmorgon!  Default/yikes

43

Tacka vet jag nattarbete!! ICQ/ab
Jobba 7 nätter å va ledig 7 dygn!! ICQ/ae
Va fan, när semestern kommer så får man ju dåligt samvete!! ICQ/af

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

44

En järnvägare till, var de' !

45 Senaste redigerad av qvanis (2011-11-02 04:00:54)

Så går de när man sover på sin post,  ICQ/am synd med den goe ölen. Tur de inte var jag   ICQ/af

Post's attachments

boxer.JPG, 42 kb, 400 x 300
boxer.JPG 42 kb, 153 downloads since 2011-11-02 

46

Jag har också jobbat på Carlsberg, synd att de la ner Ulvsunda-fabriken bara, det var en bra arbetsplats som jag trivdes på.

47

kee skrev:

Jag har också jobbat på Carlsberg, synd att de la ner Ulvsunda-fabriken bara, det var en bra arbetsplats som jag trivdes på.

Jag trivs super här... ska absolut inte gnälla, kul med fler bryggeriarbetare här på forumet!

48

Det blir att lägga sej på alla 4 med ett melittafilter över nosen o suga rent golvet...  ICQ/ae

49

qvanis skrev:

Så går de när man sover på sin post,  ICQ/am synd med den goe ölen. Tur de inte var jag   ICQ/af

sånt skete ofta da jag jobbade på coca cola for många år sen... det var inte jag heller ICQ/af

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

50

Nu sitter jag på jobbet och väntar på uppdateringar ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"