1

Hej. Jag håller på att laga växellådsfästet på en sen -50. Tänkte först att det bara var att limma ihop det och vara glad. Men sen råkade jag läsa på samba att nån hade byggt en"jigg" för att få den att sitta rakt. För gjorde man inte det skulle tydligen bilen citat: "drive awful" Är det kanske någon som har erfarenhet av detta. Original-gummikuddarna ska återanvändas så man ser ju ganska bra vart dom suttit.

Post's attachments

IMG_0702.JPG, 250.59 kb, 1257 x 1302
IMG_0702.JPG 250.59 kb, 81 downloads since 2017-09-15 

Thermos or death

2

Då ska man nog misslyckas med flera cm om det ska märkas när man kör Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Ja visst måste det vara så. Så exakt kan det inte behöva vara.

Thermos or death

4

Tror inte heller att du behöver någon jigg. Vad ska du använda för lim?
Från fabrik är väl bandet vulkat fast, underlättar ju betydligt om man kan limma istället.

5

Det går att skicka till Tom i Polen och vulka om det.

Typ 1 = Mars 1949, November 1950, April-1952, Mars-1953, September-1953, Februari-1954, Februari-1955, Juni 1955, Augusti-1955, September-1956, Augusti-1963-cab, December-1957-cab.

6

Det här med lim/vulk har inte varit nån baggis. Det finns nått som heter araldite 2021 som tydligen ska nån form av vulkande effekt. Den var visst svår att få fatt i. Skicka till Polen låter ju spännande. Funderar nästan på att använda vanligt 2komp epoxy. Kommer nog aldrig att gå att hissa upp den i motorn efter det.

Thermos or death

7 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-09-16 07:40:26)

Jag har svårt att se att nån form av limning skulle hålla nån längre tid.
Speciellt om man limmar mot gammalt oljeindränk gummi.

Vulkning är det som gäller i min värld.

Här kan du köpa araldite 2021, verkar vara ett universal lim. är en halvfylld ring att det funkar mot gummi.
https://www.galindberg.se/sv/nyheter/20 … -metallim/

"ljushuvud"

8

Tack. Det får bli araldite. Kunde aldrig tro att växellådsvaggan skulle bli en flaskhals när jag börjde detta projekt.

Thermos or death

9

Hej
Nää limma inte. Vänd dig till Gummirenovering & Pi:s vattenskärning Bangårdsvägen 5  76223 Rimbo Tel 08 51060550
E-post [email protected] Det gjorde jag med mina fästen till min typ1 -50.

10

Ok. Tack. Ska kolla upp det.

Thermos or death

11

http://www.ggf.se/produkter/gummimetall/

Dom borde kunna hjälpa dig

Learning by experience is a great way to spend money...