1

Hej därute. Har läst om hur många har problem med att hitta reservdelar och tillbehör till sina bussar o pickuper.
Mitt senaste projekt,en Caravelle Coach köpte jag 2008, nära döden(skroten) men i stort sett rostfri!.Sedan dess har jag säkert lagt ner mer än 800 timmar och mer pengar än som är försvarbart.Så med det här med reservdelar,köp nytt om det går det finns så många som säljer.Om du (ni) kan googla på orginalnummer,kommer att bli förvånade över hur många träffar ni får. Annars finns det hur mycket som helst i Tyskland,England,USA osv.Slitdelar typ bromsar,lager,stötdämpare osv är inga problem men glöm biltema mekonomen .Skruvat.se,bildelaronline mm
har det mesta vad gäller slitdelar.I Tyskland finns det mesta att få tag i men numera kostar det eftersom T3 an börjar bli en samlarbil.Ett exempel,2012 buda jag hem på Tyska E Bay en instrumentinsats med original varvräknare o digitalklocka för 150 euro,samma sak i dag går ej under 300.Tips på firmor jag köpt från ,Bernt Jäger,Werk 34,just campers Wageteile,bus sheune mm. mm.VW Classicparts som säljer VW orginaldelar har mycket men dyrt.men perfekt för en orginalfreak som mig. Hör av er om ni har frågor,svarar när jag kan o har tid.