Jahapp vad har hänt på 1,5 månad dårå? inte mycket men nästa helg sätter det fart. jag har vilja haft så mycket tid som möjligt bakom ratten så man hinner få lite feeling innan allt drar igång.
Med en jäkla tur rullar den i skogarna nästa sommar. i värsta fall är det full byggnation som gäller. jag har inte direkt brottom och vill helst bygga "klart" mina bilar innan jag börjar bruka dom. Men lite av det har man väl släppt på sen senaste bubbla bygget. Hur som helst. jag har väl mest handlat på mig grejjer och börjat styrt upp allt. listan är sjukt lång men det blir nog jäkligt bra i slutändan om allt går vägen.
Här är lite små skit som hänt.
Arbetsbelysningen i skåpet va ju typ obefintlig så en 5meters 25krs ebay led list slängdes upp i taket och kommer få agera arbetsbelysning framöver.

Fyndade ett biltema 12/220V kylskåp för 200kr, vi får väl se om det skall andvändas eller inte.

För ett helt gäng med år sen när ledramperna först kom, så såg jag i nån offroad tidning en förbannat frän bild på en Defender som stod ute i nå öken liknande ställe och lyste upp som ett jäkla UFO. den bilden har legat i bakhuvet i bra många år och jag tänkte återskåpa den med bussen när det här är monterat

Och självklart va man ju tvungen å prova lite. allt kommer monteras i ett full långt takräcke som skall byggas så fort som möjligt.

Det kommer bli 3 småa per sida och ja tror man kommer se bra åt sidorna

Och eventuelt 12 tummarn bakåt eller 2 små, har inte riktigt bestämt mig haha.

Man va ju även tvungen och kasta i ett 12batteri och dra ut i skogen och kolla 52 tummarn också.
Känns som man kommer se rätt bra iaf

Sen har jag rost i golvet men det va inte så jäkla mysigt så efter 2-3 timmar vart det äntligen lite renare.

Sen är ju jag rätt allergisk mot dåligt ljud så det framsystemet som va tänkt å hamna i bruna bubblan råka hamna i bussen istället. Ett Polk Audio Signature Reference SR5250. MEN vart inte nöjd med utsendet så det blir och bygga nya dörrsidor med ett annat tyg framöver.

Tight blev det också

Sen har det väl inte hänt så mycket mer, jo extraljusen i fram råka bli xenon kittade.
Men sen va det dags att köra bilen till jobbet. jag jobbar som våtblästrare numera och den självklara jobbförmånen blir ju då att blästra av hela nederdelen av bilen, det ska ändå på Bedliner där nere och då vill man ju helst ha det fint å prydligt under.
Allt sånt här trams ska bort.

Men tanken va att nya kameran skulle anlända innan jag körde dom 8 milen till jobbet. så man kunde få till lite feel good bilder som man kan flukta på i vinter.
Men kameran har inte kommit än så förra helgen fick ja ta gammelkameran och åka på en mystur ändå.

#myskaffe

Men men nu står pärlan på firman och nästa helg ska hon få en massa kärlek är det tänkt.

Justja ritning är gjort på ny stötfångare fram till att börja med. kommer tillverkas av en förbaskat händig människa här på forumet.
blir väl mer eller mindre som den här, en bulbar skall också knäckas till framöver.

Over and out.
Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval
The OldSpeed OutlawByggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni
HÄR