1

Hur har ni lackat/målat/rostskyddat insidan av skärmarna?

2

Finns många sätt att rostskydda men det mest vedertagna är väl ändå tectyl lätt att spruta på och ger dessutom med sin gummiaktiga
tjocka yta skydd mot uppåtbucklor som kan bli av stensprut från däck o dyl. tänk bara på att täcka bromsskivor, bromsslangar innan du
lägger på undvik att få på avgassystemet också bromsrören mår däremot bara bra av ett lager förutsatt att dom är friska i starten så att säga.

Ett annat sätt ett riktigt gammalt``gubbtrick``som användes av bl.a. min salig farfar på våren om det var fint väder så hissade han upp bilen
penslade på rejält med spillolja så det formligen dröp undertill efter det så uppsökte han närmaste torra grusväg där han gasade så det dammade
och enligt min far och många med honom så blev det ett fullgott skydd av dammet och gruset som fastnade för tid och evighet i bottenplattan.

Målning med någon snygg färg är ju tveklöst vackert men tyvärr hur noggrann man än är med underarbetet vad gäller slip, grund och lack så får
man ingen längre hållbarhet pga påfrestningen från vägsprut, svettig asfalt m.m. och det är väl inte särskilt kul att vädret ska bestämma när man
ska ta en tur med bilen.

3

"Gubbtricket" med spillolja och grusväg kan jag gå i god för. Morfar hade en Cheva Vega från 1700 frös ihjäl som han gjorde så med någon gång om året, den var som ny under när jag fick ärva den.

Dock känns det som att det blir minst lika bra med tectyl ICQ/ab

Bubbla 1302 -72