Denna gång så kan jag rapportera om både framsteg och bakslag.
Först och främst stort tack till Scrooge för lampan. Gillar det lilla extra med frimärket!
Hör av dig om du vill ha någon gentjänst!
Bakslaget är av ett mycket irriterande slag eftersom jag vill få klart allt på chassit innan karossen lyftes på.
Här behöver jag er hjälp mina forumvänner!
Bakvagnen läcker och när jag tillslut ger upp och river bort bägge sidors decksel som håller packboxarna ser jag att de sitter två olika på.
Detta borde jag ha utforskat närmare när jag monterade dem första gången eller när jag rev bort dem men det var ju många år sedan....
Väster = Satt på bilen men läcker.
Höger= Satt på bilen och var tät. Behöver en till.
Nedre= Vanlig modell som sitter på -60 tals bilar. Passar inte ett dugg....
Det skiljer 1,5 mm ner till kanten som ligger an mot lagret. När man drar åt fullt så antagligen så böjer man deckslet eller så glappar bromsskölen.
Tätt blir det aldrig. På andra sidan så är det tätt och där så är deckslet av en typ jag aldrig sett. Den har inget stöd för packboxen och man kan trycka in den åt vilket håll man vill.
På vilken modell satt detta decksel? Eller kallas det hub, packboxhållare???
Frågan är om lådan är bytt i bilen för de -67 lådor jag kollat på har den gamla typen av decksel där man monterar packboxen från baksidan.
Någon som vet något om detta. Hjälp, tack!
Motala
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)