1

Idag var jag nere i mätrummet på jobbet på studiebesök... Där tittade jag på diverse olika koordinatmätmaskiner. Tänk att ha en sådan i garaget! Först får man göra ett mätprogram för ett idealiskt VW-motorblock och sedan är det bara att dela på motorblock, tvätta av dem och spänna upp dem i maskin och hitta perfekta block  ICQ/ag  eller åtminstone få en arbetslista på vad som måste göras.

Kanske skulle jobba sent någon natt...  Default/lol

Alte Liebe rostet nicht!

2

Lite svårt att mäta lagerlägen då blocket ska vara hopskruvat (räcker med ca 80% av fullt moment) för att det ska bli rätt.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

nizekustoms skrev:

Idag var jag nere i mätrummet på jobbet på studiebesök... Där tittade jag på diverse olika koordinatmätmaskiner. Tänk att ha en sådan i garaget! Först får man göra ett mätprogram för ett idealiskt VW-motorblock och sedan är det bara att dela på motorblock, tvätta av dem och spänna upp dem i maskin och hitta perfekta block  ICQ/ag  eller åtminstone få en arbetslista på vad som måste göras.

Kanske skulle jobba sent någon natt...  Default/lol

Och sen bereder man det i lämpligt program och kommer ner till mig med en stor aluminiumklump så trycker vi på knappen och ser vad det blir ICQ/ag
Inte riktigt så lätt kanske  ICQ/an
Men efter lite pillande kanske det blir så här ICQ/ab
http://www.youtube.com/watch?v=QsmiIeAkE-o

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år