Kom på att jag har för många bilar igång så jag säljer Goldie för att få lite plats i trädgården.
Goldie (1303S 1974) hittades under ett träd för ett antal år sedan och har efter det fixats till för att bli vinterbil. Min tanke var att det skulle bli en skön, ren och fin folkvagn på insidan där allt fungerade med en utsida som såg ut som skit.
Folkan är rostlagad för att klara besiktningen. Ingen grönplåt eller annat tjafs utan Klockerholm och lösa plåtbitar.
Höger framskärm är en fin begagnad skärm som spraymålats med rätt kulör. Höger bakskärm kommer från en 73:a och är Maya-metallic. I övrigt är ingenting gjort åt utsidan utan mossan, rosten och lacksepareringen finns kvar.
Motorn fungerar perfekt. Ny bränslepump, rengjord förgasare med uppdaterade munstycken, tändning bytt. Allt i bromsväg bytt utom bromstrummorna bak. Ny bränsleledning genom bilen. Eberspäschern fungerar. Originalfläkt monterad och 12V uttag i instrumentbräden som otroligt nog är sprickfri. Gummimattan på golvet är ny. Fotbrädorna är nya och i bra kvalité. Originalmonterad radio med automatsökning som inte fungerar som den ska men nästan.
Bigfälgar med 185/65-däck.
Inredningen är hel ren och fin. Stolarna är omstoppade och klädsel tvättad och lappad för att fungera.
Goldie är besiktad och är bara att hoppa i och köra. Jag körde hela vintern med den utan något som helst problem.
Pris 25000 kr
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss