1

tjenare jag har av markägaren fått två stycken bubblor båda två är riktiga skogsvrak och det är riktiga vrak inget som man direkt går och dagdrömmer om att hitta precis  ICQ/ad halva bilarna är nerväxsta i mossen men lite delar går att rädda. men nu till min fråga den ena är soltakare och jag har stora planer på att kapa av taket men det har fått sig en smäll i ena sidan av fallet på hålet långsida är det värt jobbet? kapa och få ut långt inne i skogen o sen rikta rätt taket? självklart hade en bild underlättat vill ni se så kan jag slänga upp något kort ICQ/ag vad tycker ni? Default/hmm

2

Om det är en solit soltakare så försök få ut hela. En äkta soltaksplitt är väldigt värdefulla.

Learning by experience is a great way to spend money...

3

ja det bästa vore ju det ja precis tyvärr så är det ingen split så det gör mig lite osäker på om man ska lägga ner tid på att mer eller mindre gräva upp den eller om man bara ska försöka rädda taket eller bara ta småplocket? den andra bubblan får bli bara småplock ifrån  ICQ/ab vad är ett soltak som behöver lite riktning värt ungefär? ICQ/ab

4 Senaste redigerad av Mr 56 (2017-07-11 10:00:23)

Som sagt en bild vore bra, nu är det hur långt är ett snöre fråga.

Jag har dålig koll på soltak men det börjar nog på 5000 och slutar nånstans över 10 000.

En nergrävd Soltaksoval med Id börjar nog på 10 000 och slutar gud vet var..

Man begär ju femtio hundra tusen för sextiotals bilar, i fint skick i och för sig.
men det finns ju lite marginal för utgifter på en soltaksoval i såna fall.

"ljushuvud"

5

ja absolut det är verkligen hur långt är ett snöre fråga. tack för ett bra svar då är det nog synd att kapa sönder den jag återkommer med någon bild kanske är värd att ändå frakta ut från snörskogen  ICQ/ag