1

Finns det nån som har koll på hur utrustade bussarna var med fällbart bakre baksäte?
Var det extratillbehör eller hur var det?
skulle vilja ha en soffa med fällbart baksäte och undrar om nån byggt om tvådelad fast monterad
soffa till en med "gångjärn" och "klickfäste"?
P-I

2

Är det ingen som har beslagen till  en bakre soffa så man kan få den fällbar?

3

En 77:a jag skrotade hade fällbart ryggstöd, är det det du letar efter så kan jag leta fram soffan och ta lite blider och mått åt dig.

4

Vore kalasfint!

5

Hej igen Fritz, hittat nån soffa?  har du nån bild?

6

Hm, jag mailade en hög med bilder och mått till dig igår, mailfunktionen här kanske inte funkar.  Men här kommer några av dem:http://i936.photobucket.com/albums/ad208/Frittes_album/IMG_0124.jpg
http://i936.photobucket.com/albums/ad208/Frittes_album/IMG_0123.jpg
http://i936.photobucket.com/albums/ad208/Frittes_album/IMG_0118.jpg

Pappret med måtten har försvunnit så dem kan jag inte ge dig tyvärr. Spärrhaken sitter på en axel som är fjäderbelastad på insidan av säesramen.

7

Är detta till bakersta sätet??
Det framgår ju inte riktigt, men helt fällbart var väldigt coolt, oavsett om det är mellan, eller baksoffan.

Att mittsoffan är tvåsist tror jag är en "usa option". Har aldrig sett en i sve med denna soffa, och den är nog inte fällbar alls, tror jag iallafall.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Flakbil mot H-O 2021 och hinner jag inte klart den får man väl åka taxi. Till Hessisch ska jag!!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

Japp, det är det bakre sätet.
När jag var liten hade vi en 72:a klein som hade tvåsits mittsäte. Den gick som taxi innan vi köpte den.

9

Tack för dessa bilder men fattar inte riktigt hur de varit monterade?
Har du mer bilder? Vill också veta om sits och ryggstöd är "delade" allså om ryggstödet är monterat i karossen för sig självt
Har du i så fall monteringgrejerna till ryggstödet? eller är det svetsat i karossen?
Mycket frågor, men hoppsas du vill svara och skicka mer bilder.
Mvh P-I
       [email protected]

10 Senaste redigerad av Fritz (Ö.L) (2011-02-21 21:57:59)

Det är nån glitch i matrixen, jag får bara ett medelande tillbaka om att det inte gick att skicka mail till dig.

11

Att baksoffan är delad, rygg och sittdel för sig var inget nytt för mig, men fäll funktionen var något nytt.

2 delad soffa gissar jag var specialbeställt, om det var en svesnksåld buss.

Flakbil mot H-O 2021 och hinner jag inte klart den får man väl åka taxi. Till Hessisch ska jag!!
Tel 07noll357185ett

12

Bussen som fällbara soffan kommer ifrån var en 77:a deluxe automat, blå med vit överdel som verkade vara fullspecad förutom taklucka.  Jag snackade med farsgubben innan och han sa att mittsoffan var eftermonterad och kom från nån gammal 60-tals statsbuss, så där får jag väl säga "my bad".

13

Ja, du ser, då hade vi rett ut den saken ICQ/ab

Ingen fara, och det skulle ju inte vara helt otroligt att det skulle vara 2 säte i sve, då det är vanligt i US.

Åter till fällsoffan, fäller du den framåt, eller bakåt, och varför tänker jag lite grand också.

Tel 07noll357185ett

14

Den fälls framåt, och tanken är väl att kunna lasta längre saker liggandes utan att behöva skruva bort inredning.

15 Senaste redigerad av folkamannen (2011-02-22 17:37:31)

Hej igen, min mail funkar utmärkt - så skicka gärna igen.
Skulle gärna ha en bild på var infästningarna i karossen är.

16

Nu gick det bättre. Delade upp bilderna på 2 mail.