1

Hej, lite köpråd skulle jag vilja ha så man inte blir lurad  ICQ/ag

Går i tankarna att köpa en bubbla, och jag vill inte ha något renoveringsobjekt eller rosthög utan en så färdig bil som möjligt redo för sommarvägarna. Vad är rimligt att betala för en 1302 eller 1303 idag? Ser vissa på blocket som är i fint skick (nylackade m.m) med mindre små fix för runt 40000 kronor men tycker spontant att det känns mycket för de "senare" modellerna. De annonserna har ju också legat allt från 1 vecka till flera veckor på blocket.

Vad är rimligt att ungefär betala för en fräsch bubbla idag? Så jag inte kommer hem och har betalt 35 för något som är värt 20!  ICQ/af

TYP 1 1500 AUTOMATIC

2

Jag gav 55 för min 1303:a...
Men då hade den å andra sidan bara gått dryga 5000 mil och var i stort sett rostfri. Den var också seriöst sänkt och hade lite roligare hjul. Det var i princip bara att vrida om nyckeln och köra och det har jag nu gjort bekymmersfritt i 5-6 år. Många tycker väl att jag var en idiot som gav så mycket men den har gett mig det jag ville åt så jag är nöjd! ICQ/ab

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

3

Goggleman skrev:

Jag gav 55 för min 1303:a...
Men då hade den å andra sidan bara gått dryga 5000 mil och var i stort sett rostfri. Den var också seriöst sänkt och hade lite roligare hjul. Det var i princip bara att vrida om nyckeln och köra och det har jag nu gjort bekymmersfritt i 5-6 år. Många tycker väl att jag var en idiot som gav så mycket men den har gett mig det jag ville åt så jag är nöjd! ICQ/ab

Tack, ja egentligen är ju några tusen hit eller dit ointressant sålänge man känner sig nöjd själv med affären och ändå har tänkt att behålla bilen!  ICQ/ab

TYP 1 1500 AUTOMATIC

4

Obesiktad med bromsjobb och lite annat skulle jag säga 10.000kr.
Besiktad och full körbar 20-25.000kr.
Besiktad med renoverad motor,nya bromsar och dämpare,snygga fälgar och bra lack 40-50.000kr.

T2b taigagrön ´77