1 Senaste redigerad av vwlinkan (2017-05-31 23:00:15)

VW Karmann Ghia Coupé 1958 original orenoverad endast 7000 mil full dokumentation och matchande nummer
Jag säljer nu min lowlight Ghia Coupé 1958. Jag har ägt den sedan 1986 och är den tredje ägaren. Bilen har aldrig renoverats, bara nödvändiga reparationer och byten har gjorts. Det har ännu inte passerat 7000 mil. Den mer eller mindre fullständiga dokumentationen och känd historik verifierar detta. En mängd besiktningsprotokoll finns + andra handlingar. Aldrig krockad och allt linjerar bra. Har svetsats i trösklar och några andra ställen. Men det här är minimalt och bara där det behövts. Lacken är delvis original och delvis nyare. karossfärg L241 Bambu, tak L318 djupgrön. Inredningen är orörd inklusive gummimattor i upplösningstillstånd. Motorrummet original, motorn hade en lättare renovering gjord förra året av Göran Lindgren (Logmech), främst eftersom den läckte så mycket olja. Nya däck 2012 med vita däcksidor som matchar det fortfarande ursprungliga reservhjulet. Går väldigt bra! Nybesiktigad i höstas, vilket innebär att den aldrig behöver besiktigas mer. Finns i Västra Frölunda.
Fördjupa dig i ca 120 bilder i min dropbox: https://www.dropbox.com/sh/8r9kseqdkz0f … 6VHZa?dl=0
Vill ha bra betalt: 40000 EUR (ca 390 000 kr)

In english:
VW Karmann Ghia Coupé 1958 original unrestored only 70000 km full documentation matching numbers
I now sell my lowlight Ghia Coupé 1958. I have owned it since 1986 an is the third owner. The car has never been restored only necessary repairs and replacements have been done. It has not yet passed 70000 km (43496 miles). The more or less complete documentation and known history verifies this. The body never had any accident and everything is beautifully aligned. Have some welding in the sills and a few other places. But this is minimal and just when necessary. Paintwork partly is original and partly newer. Roof certainly is original. Body color L241 Bamboo, roof L318 deep green. Interior is untouched including the deteriorating rubber mats. Engine compartment original, engine had a refurbishment last year mainly because it leaked so much oil. New tires a few years ago with white walls that matches the still original spare. Runs very well!  The car is in Gothenburg, Sweden.
Explore about 120 photos in my dropbox: https://www.dropbox.com/sh/8r9kseqdkz0f … 6VHZa?dl=0
Price: EUR 40000

Post's attachments

01.jpg, 145.4 kb, 1024 x 682
01.jpg 145.4 kb, 194 downloads since 2017-05-29 

02.jpg, 150.96 kb, 1024 x 682
02.jpg 150.96 kb, 167 downloads since 2017-05-29 

03.jpg, 132.87 kb, 1024 x 682
03.jpg 132.87 kb, 151 downloads since 2017-05-29 

04.jpg, 104.62 kb, 1024 x 682
04.jpg 104.62 kb, 163 downloads since 2017-05-29 

06.jpg, 110.28 kb, 1024 x 682
06.jpg 110.28 kb, 156 downloads since 2017-05-29 

2

Wow! Min favorit färgkombo. Härlig bil! Vågar faktiskt kalla den prisvärd.

3

Tyvärr Sverige, ingen intresserad här. Såld till USA för det önskade priset. Vilket var en "aning"mer än jag hoppats på. För bara ett par år sedan kanske det max handlade om ca hälften, var är vi på väg?

4

Grattis både till dig och köparen.

Jämför man med prisena på plast Speedsters och felrenoverade 60-tals bussar så är 390 kakor för denna helt unika lågmilare med VWs vackraste kaross och snyggaste färgkombo helt enkelt skitbilligt!

5

du har inte några delar över? saknar lite till min 58a

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

6

Nästan ingenting, bara en liten låda. Kommer att gå igenom den framöver och i så fall att lägga ut till försäljning på förmodligen tradera. Något särskilt du saknar?

7

Jag letar efter knopparna till instrumentpanelen samt de knoppar till ventilationsspjället. Kroken till den stroppen bak saknar jag också.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

8

Det har jag definitivt inte, tyvärr.

9

Värt ett försök! Får se vad du har. Säkert en massa jag glömt..

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

10

Hoppsan. Denna har man ju övningskört med en gång för "några" år sedan!!!

11

Typ 1985?

12

Hösten 83 skulle jag tro. Fast det var inte många gånger jag fick köra den. Farsan var alldeles för rädd om den. Har nog åtminstone en bild från den tiden, men inte tillräckligt med koll för att lägga upp den här.