1

Hej
skulle vilja ha svar på om jag tänker rätt ,min motor är en 1600 med motorkod AD 64 50 80 och ska sätta dit en fördelare som ska vara till motorn,visst är det den som heter
113 905 205 AL enligt tabell som det ska vara...

2

Du ska nog ha en 113 905 205 AM, men det beror lite på vad du har för insugningsrör och förgasare. Är motorn orörd?

3 Senaste redigerad av Frederik (2017-05-30 00:08:14)

"AL" fördelaren har samma tändkurva som "034" och är utbytbara (den senare är ersättningsfördelare). AL är en välbyggd fördelare, men det är vanligt att vakuumdosan är trasig (finns ej ny). Hittar du en med hel dosa så köp, annars satsa på en "034", dessa finns resevdelsdosor till.

Edit: Missade stickans svar, "AM" är fördelaren för automat.

4

är osäker på om motorn är rörd eller orörd,
men håller på att försöka sätta dit saker som det skulle ha varit från början.
motorn är 1600,förgasare solex 34, men är osäker vilken fördelare de ska vara

5

Titta på förgasaren om det sitter en liten aluminiumplåt fäst i en av skruvarna till överdelen, där har du isf ett Vw nummer instansat och kan jämföra om det är rätt för motorn och vilken fördelare som hörde till.

6

kollar imorgon om jag ser något nummer

7

har kollat på förgasaren men hittar ingen plåt med något nummer,min fråga är kan jag prova med den fördelaren jag har liggande (113 905 205 AL) eller är det fel??,som sagt motorn är en 1600  med motorkod AD645080 och en solex 34 förgasare

8

Jadå. Det funkar säkert med den du har.

9

Ja, men kolla gärna att vakuumdosan är hel innan.