Kragen, eller "muttern" innanför knoppen ser ju inte så värst "VW-lik" ut. Knoppen däremot... kanske är VW eller Bosch-liknande..?
Kolla vad det står för siffror eller beteckningar på undersidan vid anslutningarna så kan man lista ut vad den är till.
Om det står 30, 56 och 58 är det en strömställare till ljuset.
Om det står 31, 53 med olika bokstäver efteråt är den till torkarna.
Men det kan vara så att den är så gammal att den inte följer DIN 72552, eller kommer från utomeuropeisk, fransk eller brittisk firma, som kanske inte alltid följde denna standard.
Dessvärre känner jag inte till beteckningarna för katapultreglaget, möjligen "JB 007" men så vitt jag vet är finns det bara på en brittisk Aston Martin.
Mekade med en sådan en gång, satte mig på det jag trodde var förarsidan, men den var ju högerstyrd, lyckades lösa ut katapultstolen, inne i garaget... behöver jag nämna att jag fick en kronisk hjärnskakning efter detta? 
Däremot hade detta fordon praktiska reg.nummerskyltar, väldigt bra nu när vi har trängselskatt här.
..
..
Ser ut som gamla SAAB:en, alltså "gurren" med tvåtakt. Satt som lysknapp på dem, och då är de märkta som Björn säger för SAAB var noga och tidigt ute med Bosch märkning.
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67
Ser ut som gamla SAAB:en, alltså "gurren" med tvåtakt. Satt som lysknapp på dem, och då är de märkta som Björn säger för SAAB var noga och tidigt ute med Bosch märkning.
Svenska och tyska bilar har nästan alltid Bosch-elsystem, det finns undantag då hisingstraktorena ibland hade franska generatorer, men övriga komponenter följde denna DIN-norm. DIN 72552 infördes tidigt.
DIN 72552 kallas ofta för "boschmärkning" eller "boschsiffror" inte så konstigt då firma Robert Bosch var ledande på bil-el i alla fall på kontinenten, förutom i Frankrike, som vanligt ville de gå sin egen väg, och uppfinna sina egna hjul och mystiska hydraulsystem. Men hamnade så småningom i boschträsket de också.
Britterna hade ju Mr. Lucas, som lade plus till chassijorden. I början satsades det på korrosionssäkra metaller i brytare och anslutningar, men på 60 och 70 talet blev det järn istället för mässing... Det sägs att Lucas inte uppfann kortslutningen, men dom hade vidareutvecklat glappkontakten på ett enastående sätt. Istället för siffror så är det ofta i brittiska fordon kablarnas färg som skvallrar om var de skall anslutas.
Jag har dragit litet el i japanska transistorbilar också, och av någon anledning är nästan alla kablarna i Toyotor och Mazdor vita... ofta med något diskret grått eller silverfärgat streck.
Även i amerikansk junk har jag fixat kortslutningar och annat elteknikskt fyrverkeri, men uppriktigt sagt minns jag inte hur man tänkt sig standarden där.
Jo just det, jag har nog påpekat det förr...
Men dom dricker ju ljummen öl på de brittiska öarna... ja Lucas Electrics tillverkar även kylskåp.
Det gör ju Bosch också, men dom funkar ju som det är tänkt att kylskåp skall fungera!
...