1

Är förmodligen ute och cyklar men har just kommit till läget där jag skall återmontera topparna på min -59 30-hästare och funderar över om det skall vara någon form av tunn "packning" under cylinderhuvudets bricka och mutter under ventilkåpan..när jag tog bort brickan innan rengöring av toppen fanns en flortunt "flarn" under som skulle kunnat vara en papperspackning som pressats ut..Har bläddrat runt i renoveringsböcker men allt jag funnit är att gängorna skall smörjas med grafitfett innan momentdragning..tacksam för hjälp i ämnet.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2

Ingen..? ICQ/an

late,
in love,
and a little drunk..

3

Hmm inte sett det på dom få jag skruvat med iaf Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

De är oerhört tunna i så fall..har resonerat mig fram till att det måste vara rester i monteringsfettet som reagerat med stålbrickan och lämnat rester av oxid som bildat supertunna "flarn" av järnoxid lika stora som brickan..har sökt överallt i verkstadshandböcker,men hittar ej bevis för någon tätning..drar ihop skiten med grafitfett och hoppas på det bästa.. Default/hmm

late,
in love,
and a little drunk..

5

Jag brukar pensla "Permatex" under brickorna på topplocksmuttrarna inne i ventilhuset - skadar inte ?

6

Ja,why not..tack för tipset Mettis.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..