1

Har problem med att få igång min buss -74 1600 motor nu efter vintern. Har stått övertäckt i en lada och gick fint utan problem i höstas. Trycker ner gaspedalen 1 gång och sen startar den men dör efter ett par sekunder. Det luktar bensin i motorrummet och verkar läcka från/vid förgasarn.
Någon som vet vad detta kan va?? Har själv inte kommit så långt i mitt motorkunnande... Tacksam för all hjälp jag kan få!

2

Det låter som om den flödar på nåt vis. Om soppan stått under vintern kanske du har samma problem som jag hade med avlagringar överallt och att din förgasare behöver en rengöring och lite kärlek. Kolla packningarna mot förgasarfoten när du ändå petar i det.

Typ 1 1500 -67

3

Det kan vara nålventilen som trilskas. Skruva av förgasarens lock och kolla så att nålventilen stänger som den skall.

Alte Liebe rostet nicht!

4 Senaste redigerad av Björn J. (2017-05-07 19:30:35)

nizekustoms skrev:

Det kan vara nålventilen som trilskas. Skruva av förgasarens lock och kolla så att nålventilen stänger som den skall.

Och nålventilen är den ventilen som flottören påverkar.
Sitter högst upp i flottörhusets lock.
Skruva loss locket, blås i bränsleslangens anslutning, tryck upp ventilen, då skall det bli tätt, släpp och då skall du få flöde.
..

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."