1

Hallå,

Har för tillfället en golf 3a som pendlarbil men den börjar definitivt sjunga på sista versen så funderingarna har börjat gå runt att byta ut den.

Visade gumman en annons på en polo open air som hon blev lite småkär i.

Någon som vet något om dom? Hur rostar dom i Tyskland?

Importkostnaden från EU land var väl inte så blodig vill jag minnas?

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

2

Det saltas friskt i Tyskland eftersom dubbdäck är förbjudna, så när det gäller rostskydd är de föregångare bla. genom galvaniserade karosser och användandet av lättmetall i konstruktionerna av fordon.

Saltet på svenska vägar kommer från Tyskland, länk för dem som vill veta mer.
http://www.roads.nu/sv/Artiklar/Arkiv/2 … ka-gruvor/


När det gäller tillvägagångssätt och  importkostnader finns information i ett flertal trådar på Boxerville, en sammanfattning finns även på Transportstyrelsens sida. Frågan är om det är lönt merkostnaden för att göra en privatimport på en så, ursäkta uttrycket, simpel bilmodell..
https://transportstyrelsen.se/sv/vagtra … skontroll/
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 15#p355515 och http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=35626


Sökte på bilmodellen och länken ger en del kött på benen om just VW Polo.  https://www.carsguide.com.au/volkswagen/polo


Det finns bilar av modellen du söker till salu i Sverige, så det är bara att ta på sig prutarhatten och köra hårt, cash is the king.  ICQ/ad

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.