1 Senaste redigerad av lasslo (2017-05-01 12:48:38)

Jag är nog lite trög, men jag fattar inte hur jag ska koppla in min bränsletrycksregulator ICQ/ab
På locket visar det två pilar in, eller om dom två pilarna pekar på mittenhålet som inlopp?
Jag vill ju ha en inlopp från pump och två ut(en till varje förgasare). Eller en utlopp med ett T till förgasarna och det andra utloppet till manometer

När jag googlar hittar jag massor med bilder på min btr, men ingen som visar ellr förklarar in/ut?
På nån sida antyder man att det är en retur till tank? Det vill jag inte ha.

Nån som har koll?

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1637125.jpg
https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1637124.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Inte 100 % , men det där e vel en injection / turboboost btr. Då kommer trykket från injectorna inn från vänster , turboboost på toppen , retur /ställning av tryck i botten ock... höger inn e för manometer event. /blank.

E väl inte ideell för 2 förgasare då ICQ/ac

Mvh

JETech , S. Halland

3

Jaha, det är kanske därför jag inte riktigt fattade hur den skulle funka ICQ/ab
Hålen från sidorna är sammankopplade(man kan blåsa igenom), det i toppen har ingen kontakt med de andra? Iaf inte trycklöst.
Det lilla hålet i botten fattar jag som att det är en "luftare" på baksidan av membranet?

Jag får väl pilla isär den och kolla upp funktionen.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Det stämmer bra med svaret från "erich". Har själv skaffat en Malpassi btr, eller en "Petrol King" som denna modell även kallas för. Och du ska bara ha en "In" och en "Ut" bara, om du kör med förgasare. Sen justerar du trycket med en liten skruv som sitter under kupolmuttern på ovansidan. ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983