Bilder finns nu på Blocket - kolla på " vw cabriolet 1955 " . En trevare f att kolla intresset.. kommer att sälja min fina typ 151 som jag ägt o pysslat om i 34
år. Ursprungligen tillverkad tidigt 1955 ( enkel avgaspipa, " hjärtbakljus " mm ) Räddad fr skrotning i Dalarna i slutet av 70-talet av 2 bröder vilka sedan gjorde en omfattande plåt-
renovering ; stora delar av bottenplattan var rutten o ersattes med en fräschare dito från en
skrotad 57:a ( f.ö. en högerstyrd soltakare dom ju ingen skulle skrota idag, men dom var billiga o fanns i drivor på skroten....Visst var d bättre förr ! )
- skärmarna köpte jag nya över disk på VAG...
- 30 hk utbytesmotor
- bromsarna fick nya kolvar o backar
- hellack i original " irisblå ", Karmann's egen färg 1994
- framsätena har renoverade stommar o är omklädda, till största delen m original konstläder (
vissa delar var tvunget att bytas ) Baksätet är original i dyna o ryggstöd. Sidopanelerna var
bortom all räddning o gjordes nya. Allt gjort av rutinerad äldre sadelmakare 1996.
- grå öglematta med kantskoning i textil uppsydd sv sadelmakare 1998.
- komplett ny sufflett : Ytterväv fr samma leverantör som Mercedes anlitar. Sufflettskydd i k
samma material. Stoppad m nålfilt, tagel o filt ( som originalet ) Innertak i grå plysch.
uppsytt av tapetserarmästaren Åke Sundqvist 2000.
- diagonaler 5.60-15 m bred vit sida.
- " amerikabågar " m dito stötfångarhorn är aftermarketdelar inhandlade i USA på 70-talet.
- original semaforer ( " pilar " )
- otiginal strålkastare, symmetriskt ljus, glas m VW - märke.
- originalradio ( funkar ej ) inkl reläboxen ( som gör vxlström av likström ? )
- div. tillbehör såsom cig tändare, innerbelysning på instr brädan, startknapp, bränslemätare,
reglagespak f värmen, Albert svanhals speglar.
- på bilderna en Flatfour banjoratt m modifierat nav ( mkt elegantare än FF eget dito ) en
original " batwing " ( med renoveringsbehov ) + fin repro " tutknapp" ingår vid köp.
Mkt mer finns att förtälja , det tar vi vid ev kontakt.
OBS ! Jag påstår absolut inte att bilen är i " show condition " men totalintrycket är gott.
Priset ? Inte billig - Högstbjudande över 450.000 sek ( hbo sek 450k ) annonsen ligger ute under April
Inga byten ! inga delbetalningar el dyl ! Jag släpper inte bilen innan betalningen finns på
mitt bankkonto ( lär av andras misstsg )
Har fortfarande svårt att lägga in bilder på Boxerville !
- sms:a till 0708-143 356 så svarar jag m bilder !
Med vänlig hälsning, Nicke i Eskilstuna
Bilen nu såld !