1

Tja
Har en DH Syncro -91:a på gång. Nuvarande ägare är inte så tekniska men dom sa att den ryker vitt, kopplingen är nå kass och viskoskopplingen är nå kass med...
Vad kan jag ha framför mig här egentligen?
Kassa toppar? Kass slavcylinder eller lamell till och med? Viskoskopplingen, vad brukar hända med den om den är trasig? Enda som händer när den är kass är att det bara är 2.hjulsdrift eller? Har inte kollat på den så jättenoga, men det va ett bra pris så jag slog till rent instinktivt bara!

Helt ny på T3:or och vattenkylda boxers så ursäkta alla mina frågor ICQ/ae

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2

Är det en bensinare? Toppackningar går förr eller senare men brukar gå att fixa. Kopplingen är svårt att säga med den beskrivningen men ska motorn ur så går det lätt att fixa antar jag. Visco har jag ingen koll på, finns några filmer på tuben.

3

Yes det är en bensinare. har nu fått hem den och den ryker ganska vitt tyvärr. Kopplingen funkar som den ska, tar långt ner och växlarna ligger huller om buller, men det funkar iaf ICQ/ab Fyrhjulsdriften har jag inte hunnit testa ännu.
Slänger in en bild på pärlan Default/smile

http://forumbilder.com/images/2017/03/29/IMG_5450.jpg

Vw T3 Buss -89 Coach

4

ser jätte fin ut! vad är det för speglar och fina "bars" där på sidan?

Nils, umeå

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

5

Ja den är verkligen jättefin! Vet inte alls vad det är, vet bara att det är en gammal bil från räddningstjänsten.

Vw T3 Buss -89 Coach