26

tja enklast är att flytta infästnings punkterna på stången till där dom sitter original på vw dvs framåt. då lär den förmodligen vara rätt okey. sen e det ju rekomendabelt att göra fästena justerbara,då små ändringar på några mm gör stor verkan, och inte svetsade fästen, utan montera genom klämförband, då plattorna som sitter svetsade rakt fram utsätt för kraftiga böj moment=utmattnings brott vid svetsarna .  Men jag tycker hur som, att bilden förmedlar en variant som inte bör vara så "svår" att skapa med förhållandevis enkla medel.

Att just en framvagn med styrning är en komplex enhet att bygga, är fakta och något man bör inse,och inte se lättvinnligt på, då det  även innehåller tämjandet av olika krafter. framvagnen med dess bromsar skall ju ta hand om mycket höga krafter vid tex. en inbromsning från 100km till 0 eller vid en kraftig sväng, så bärarmar och bussningar med infästningar har ett mycket styvt jobb. man måste ju alltig anpassa sig mot den högsta belastningen som den kan tänkas utsättas för + fale safe. det får med andra ord alldrig sitta fats saker på endast e ställe utan alltid dubblerade fästen, där det går. detta är ju livsviktiga saker vi gör.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(