Jag har en Bay eh -74a som är rostig i golvet (stuvutrummet under flaket) kommer detta att bli ett problem vid besiktningen?
Balkarna är ok.
Jag går efter devisen: lagas det som lagas måste, och jag har ingen större lust att svetsa hela vintern så vad tror/vet ni om detta.
Bjussar på en bild

Den är så sweet den där pickisen! I must say!
Besiktning är ju ett ständigt lotteri, ska inte säga att du kommer springa igenom utan bekymmer, men om min pickup sprungit igenom vid iaf två tillfällen, lär denna göra det också. Jag fick en kommentar "du det saknas lite golv här" och jag förklarade att det är sjukt jobbigt att byta om man ska göra det korrekt, att man måste riva hela flakbädden för att kunna jobba vettigt med det. Lägger man ribban på den nivån förstår de att man är seriös och släpper förhoppningsvis igenom en. Tilläggas bör, och det kan man ju också nämna, att pickupkarossen är bra mycket mer vridstyv än busskarossen, du har ju dubbla ramverk på den där, ett vid golvet och ett vid flakbädden.
Jag börjar faktiskt överväga om man ska lägga i lite bitar, där golvet är dåligt, på undersidan om balkarna. Dels för att blidka besiktningen, hålen syns inte, men också för att inte få in så mycket smuts i lastrummet under flaket.
Sen finns det alltid resonemanget att besiktningen är ett säkerhetsorgan och att dessa nedslag är nyttiga för oss brukare, men det är att förenkla situationen lite väl mycket tycker jag.