Hej hej!
Minns ni mig? Skämt åsido. De flesta jag har träffat på under sommaren gör iallafall det. 
Det var ett tag sedan jag skrev här, och det beror på flera anledningar. Grannarna vid garaget tyckte inte det var lika roligt med att laga rost på splitpickupen som jag tyckte. I och med det fick den rullas undan i väntan på bättre möjligheter. Men nu sitter den i alla fall ihop och håller måtten, vilket den knappt gjorde innan jag började. Tyvärr har jag också varit utan kamera en längre period.
Så, vad har då hänt under sommaren? En massa trevwliga människor har jag hunnit träffa på, det har lekts med radiobilar, verkstadsbygget och gården har det hänt en massa på, och en skön dam har tagit upp en stor del av min fritid. Men, jag har också fulat ihop Varianten. Motsvarande fyra månaders seriös rostlagning har fixats på två veckor...
Varför fula ihop en Variant? Anledningarna är många. Den var billig i inköp, fyrbultad, väl insliten, lackerad i en av enligt mig VWs fulaste originalfärger, och med det den perfekta vintervarren
En bil som helt enkelt ska fortsätta slita i dåligt väder. Under alla punktsvetsade lapptäcken med underredsmassa är det mer eller mindre orört, vilket gör bilen möjlig att laga upp seriöst i framtiden för den som vill. Jag är nöjd med en fungerande Variant med bra värme och dragkrok att sladda runt i när vädret är för bistert för de ädlare vagnarna. En liten bakdatering med äldre baklysen är redan utförd, och eventuellt en uppsättning adapters till wide 5 får den nöja sig med.
Det som är kvar för att få ut den på vägarna är sedvanlig genomgång: bromsar, bränsleledning, ur med motorn och byta packboxar etc. Tyvärr saknar den både passagerarsäte och baksäte, vilka behövs för att kunna besikta. Finns det någon som har något dylikt till salu oavsett skick? Annars nöjer jag mig med att låna för besiktning om ingen vill sälja. En sådan bör med mekande i sakta mak kunna äga rum i slutet av oktober.
Btw har jag lånat bilden med ovalen av Eddie och Hellberg som var på besök idag, i samband med att varren drogs hem. Tack för besöket och välkommen åter 
Hörs och syns!