Tyvärr är jag rätt dålig att kommentera i andras trådar, men försöker göra det lite då och då!
Det jobb jag har som säljare per telefon och butik om dagarna gör att man blir rätt osocial på sin lediga tid. Men det är bra för drivet med projekten! 

Till denna vinter har jag fått möjlighet att jobba i en annan kompis garage där lortjobb som svetsning och slipning är fullt tillåtet. I samband med min närvaro i garaget ska jag hjälpa till med garageägarens bubbla för att få den körbar till våren.
Planen för den här vintern var att montera ihop en bubbla av färdiga delar för att ha som vinterbruksbil. Som tidigare nämnt har jag en 1300-kaross som var tilltänkt som lämpligt färdigt objekt.. Den skulle monteras på en färdig platta, that´s it. Två plattor har införskaffats (nåja, Gustafs blir när det är varmt ute och man kan åka pickis) för att kunna bygga lite roliga grejer.
Den andra plattan är Rainiers från hans supersplit:

Den gångna helgen var jag ner till Stockholm och hämtade hem den. Men ganska snart insåg jag att den var "för bra" för att sätta en modern kaross på och vinterbrukas. Den har ju potential för så mycket mer! I och med mina möjligheter att kunna svetsa och att chassiet är så när som på körbart förutom avsaknad av bromsar, styrning och handbromsspak så gav det mig en vild idé efter att ha studerat förstärkningarna som Rainier svetsat fast.
Eftersom jag ännu inte vet om projektet är riktigt genomförbart både juridiskt och praktiskt sett, väljer jag att inte presentera min idé - än. Den tilltänkta karossen står oländigt till i terrängen och måste först bärgas, samt ritningar och beräkningar måste göras innan jag kan börja. De ledtrådar jag kan lämna är att karossen fortfarande är VW, och kommer att (hör och häpna!) lackeras. Om än kommer det att bli en riktig skvader 
Det enda jag egentligen vet är att jag som vanligt kommer på nya saker och gör något annat än vad som var tänkt, och att det här kan bli en av vinterns snackisar bara allting klaffar.
Än så länge är det bara "bla bla bla" från min sida, men när det väl startas kommer en spännande skapelse att få återse dagens ljus. 
Innan dess ska en 1600 göras färdig för att montera i min systers 1303, och splitten ska ner på hjul igen:

Tyvärr går det inte att få några bra bilder på skärmbytet inomhus, men bilen blev skitbra med rätt skärmar!
Nu är det diverse rundsmörjning och justeringar som utförs. Till våren ska sextontummarna fixas så att bilen är redo till våren igen.
Stort tack till Tom för att jag får bygga i ditt garage i vinter!
Trevlig vinter allihopa!