1

Jävla helvetes förbannade jävelskap!

Efter två kvällar och en hel dag under Caravellen för att dra nya bromsledningar och nya bromsslangar stöp det på att en jävla luftnippel satt fast. I ett sista desperat försök att fixa den delade jag på oket och borrade ut den. Men då borrade jag nog lite för mycket, för nu tätar den nya luftnippeln inte i oket, så det läcker som en kundvagn när det blir tryck i systemet.

Jag har fram till lördag att ombesiktiga bussen, sedan blir det ny kontrollbesikting - då är tvåmånaders perioden slut.

Fan, fan, fan!

Om det är någon i Sthlm-området som kan avvara ett bromsok höger fram till T3 89-86, dvs ATE dubbelkolv, blir jag strålande glad för ett sms! 0708 527 628

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

2

Tjoff hopp åhejjjjj

Eftersom inget ok föll ner från himlen fick jag göra det jag kunde med det hg hade. Dvs använda det. En ny luftnippel - eg två, för säkerhets skull - förseglades ed mig-svets och lindades generöst med gängade. Därefter luftades oket genom att jag lät vätska rinna flödigt med nippeln bara lätt gängsatt, och därefter drog jag i botten. Och genom VW-gudarnas försyn var,,och är alltjämt, tätt.

Arvid efterkontrollerades och godkändes - med beröm för jämna och fina bromsvärden!

:-)

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89