Fick nys om att jag har tillgång till en glasbläster och tyckte att det var kanon nu när jag ska ha isär motorn, är det någonting man ska tänka på mer än att inte blästra ventilstyrningar och sådär?
kontakt ytan till cylindrana / ventilsätena om dom inte skall fräsas
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
kontakt ytan till cylindrana / ventilsätena om dom inte skall fräsas
/// M
Vet inte ännu om dem ska fräsas, men är det bara att låta ventilerna sitta i annars?
Ventilerna kan under blästring sitta i, men de skall då plockas ut efter blästring och kanaler, styrningar och andra håligheter rengöras mycket noggrant från alla glaskulor. Kontaktytan mot cylindrarna har jag inte haft några problem med trots att de blivit blästrade åtskilliga gånger.
Ventilerna kan under blästring sitta i, men de skall då plockas ut efter blästring och kanaler, styrningar och andra håligheter rengöras mycket noggrant från alla glaskulor. Kontaktytan mot cylindrarna har jag inte haft några problem med trots att de blivit blästrade åtskilliga gånger.
Bra då var det som jag hade för mig
självklart får man rengöra 
Jag har glasblästrat både toppar och weber förgasare överallt och inte haft några problem med det.
Däremot ser dom helt nya ut 
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar
