I början av veckan körde jag förbi en av de lokala skrotarna här hemma och i ögonvrån så såg jag att det stod en vw buss där. Så givetvis så var man ju tvungen att kolla in den och så här såg den ut:

Jag tänkte direkt att den här var för fin för att pressas så jag stövlade in och frågade om jag kunde få köpa lös den.......men inte gick det, fick till svar att: bilar som kommit in här på gården får inte lämna den.
SKIT tänkte jag å åkte sorgset hem. Sen tänkte jag att jag kan ju ringa till den som lämnade in den och höra med han om han kunde försöka få tillbaka den. Sagt och gjort så ringde jag och han sa att skulle ringa dom dagen efter och att jag skulle få den får han ville bara bli av med den. Gick som på nålar tills han hörde av sig och tyvärr meddelade att det gick inte för papperna var redan inskickade till Transportstyrelsen.
Kollade via sms på bilregistret och såg att den inte var utförd ur registret än så direkt efter jobbet for jag till skroten och tänkte höra med dom om dom kunde ringa till transportstyrelsen och om möjligt häva skrotningen. När jag stog och pratade med han i kassan så står en ung kille bredvid som också jobbade där och när han får höra av killen i kassan att papperna är inskickade så flikar han in:
Ehh...det är dom inte....
Killen i kassan: Men dom skulle du ju ha skickat in i måndags
Jo men ja glömde dom i bilen.....
Så han hämtade skrotningsintyget och tipp-exxade över skrotningskrysset och så vart man ägare till en 70:a early bay....inte för att jag behöver nån fler bil men det känns som att man räddat den från skroten.
Så fick hjälpa mig att bogsera hem "fyndet"

Kanske dyker den upp i en projekttråd 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt