Väl hemma så körde jag bilen i närområdet eftersom den inte var besiktigad och hade körförbud. Oerfaren som jag var (och är fortfarande
) så började jag leta efter reflektorerna till strålkastarna. Det var inte det lättaste. Alla prylar upp till 1960 och från 1964 och uppåt -- inga problem. Men där emellan var det ett stort svart hål
Tills slut fick jag tag på dem från en kille i Uppsala har jag för mig. När jag skulle byta dem så blev det som det brukar bli.... Man hittar rost, och mer rost och mer rost..... Ju mer man gräver ju mer hittar man, och man är ju funtad så att man vill ju fixa till det ordentligt.
Min granne som då körde omkring i en TR6:a sade 'Blunda och spackla igen eländet med Plastic Padding annars kommer du aldrig ut på vägen med den där'. Då tyckte jag det lät galet, men han hade 100% rätt. Det har inte körts en meter sedan dess.
Sedan var det ju så att 9-10 månader efter inköp så var det dags för tillökning i familjen. Det blev storslam med en kille och en tjej på samma gång. Och neeeeeej, det föregicks inga oegentligheter i bilen 9 mån innan
Jag kom ihåg hur jag tänkte... 'Va faan, det är ju bara en fråga om planering, eller hur? Jamenar hur svårt kan det vara ??' Låt oss säga så här. Ungarna fyller snart 11 år och det har inte hänt mycket på Ghia fronten. V.S.B !!
Hittar tyvärr inga bilder innan jag började sätta vinkelslipen i bilen, men här kommer några när jag hade kommit igång.
Typ1 Bubbla-66

Nooooooooot !!

Vad som skulle ta 30 min tog typ 3 timmar istället. Ok det må vara hänt, men nu skall jag se till att få av karossen i alla fall.