Hej
Årsmodell 59. Har monterat justerbara bärarmar bak för att kunna finjustera höjden. Fick ett problem som jag inte hittar någon lösning på. De justerbara bärarmarna har en klack där justerskruven sätter an mot. Denna klack tar i gummidäcket. Fälg och däck är orginaldimenison. De går hellre inte att schima ut fälgen från bromstrumman då avståndet till skärmkanten är för litet. Se bilden.
Vet någon om en annan lösning för att få till en justerbar bakfjädring?
2 2016-12-04 10:35:34 Senaste redigerad av Johan W (2016-12-04 10:42:07)
Det där är vanligt när man har bräddade fälgar och då får man som du sa flytta ut fälgen och sänker man mer så blir det mer utrymme utåt men det står ghia på bilden och dom har inte bra med utrymme så är det bara, surt
Om du tar en lägre profil kanske den kommer innanför
Hur ofta kommer du att ändra höjden, dom flesta gör det en gång och justerar man med splinsen så kan du justera 5mm per hack 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Det är nog så det får bli. Justera med 5mm intervall. Ett problem med ghian är att den har rätt trångt innanför skärmen för sådana jobb och skärmen går ju som bekant inte att skruva av. Men jag hoppas att det finns nog med utrymme för att dra av bärarmen från splinsen, men jag är inte säker. Nån som vet?