Där satt den
Silverdekaler med nya loggan
1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Ask`s garage
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Där satt den
Silverdekaler med nya loggan
Hehe, kom just på ett namn till bubblan, istället för "den jävla bubblan" som jag ofta säger. Jag skrev just på FB med ägarinnan till Bubbelicious och kom på BubbleTrouble eller BubbelTrubbel
Ok, lite plagiat men de är båda bubblor och båda är blå 
Skitbil kallade jag den när den stod under en press och skämdes 
Ser ut att förtjäna ett bättre namn än "skitbil" eller "den jävla bubblan" 
Ska nog köra skiten ur den jävla bubblan så småningom
Jag försöker få in allt som händer i denna lilla tråd istället för utspridd i massa andra
Nu är också Domänbussen såld till en glad landsmann i Norge 
Eller rättare, vi har ett avtal om att han ska köpa den, först när den är betald och hämtad i januari är det 100% klart. Scooby-doo bussen hamnade i Tyskland som sagt via ett kort uppehåll i Gävle i höstas.
Nu finns kvar "Bubble trouble", Ambulansen "BejLinda" och 56:a skåpet "Pålacken". Ja även "skåpbilen" T4:an är med på ett hörn i Ask´s Garage.
Tur och retur Boden - Trondheim på 34 timmar med biltransportsläp med Domänbussen som nu är såld.
Hjärttransplantation där ju, härligt foto 
God kväll!
Satsa nu istället på det motorblock du redan har och skicka i väg det för arborrning. Passa även på att fråga de som ska arborra om de samtidigt kan förbereda för fullflödes oljefilter. Eller så gör du det själv. Här hittar du lite info om fullflödes modifiering och du behöver inte byta ut alla pluggar.
http://www.huelsmann.us/bugman/FilterTech.html
/M
Det gick ju inte så bra....
Streetvw skrev:God kväll!
Satsa nu istället på det motorblock du redan har och skicka i väg det för arborrning. Passa även på att fråga de som ska arborra om de samtidigt kan förbereda för fullflödes oljefilter. Eller så gör du det själv. Här hittar du lite info om fullflödes modifiering och du behöver inte byta ut alla pluggar.
http://www.huelsmann.us/bugman/FilterTech.html
/M
Det gick ju inte så bra....
Provade du det där? Eller vad var det som inte gick så bra?
För allra första gång i mitt garage, en snöskoter - En Arctic Cat Z 600? fr 1999. Lite meck men den låter bra 
Cash in <----> cash out
Här finns lite godis till motorbygget framöver, det är mycket att hålla reda på men kul är det.
berätta mer om motorn..
större kubik. vassare cam weber förgasare.. .. men vad..i ren spes.
och till vad för fordon??
berätta mer om motorn..
större kubik. vassare cam weber förgasare.. .. men vad..i ren spes.
och till vad för fordon??
Det kommer min vän
Det är med den arborrade 1600 dp motorn som grund, specifikationerna ska jag sammanställa lite längre fram när ser.... eller om jag ser att det rockar
Så här ser det ut just nu men saker kan ändras. Dubbla Weber 40 IDF med turbohattar. Lätt portade toppar med något hårdare fjädrar än original. Kamaxeln är custom made för hård körning (Web Cam Grind 119 med 112 grader lobe seperation) och nya bra lyftare alla prylar framtagen med råd och hjälp av min turbokörande dragracekompis. Mahle cylinderkit m smidda kolvar 85,5 mm. Scat H-beam stakar. Vevaxeln är 8 pins och svänghjulet är av lättad modell. Givetvis också större oljepump men den har jag inte koll på än.
Det kommer också ett custom made turbokit till den. (0.8 - 1,2 bar wastegate)
Tanken är att kötta in motorn och annan koppling och superdiff i den där jävla bubblan för att bränna gummi till sommarn men vi får se...
Nu kanske det ser ut som om jag begriper detta men nej, det gör jag ej
utan åter igen med tips och råd från dragracekörarkompisen och mycket kunniga och trevliga killar som levererar turbogrejset 
Den som lever får C 
Okey då e vi på bananen.. 
Jag har även den här i stallet, en Kawasaki EN 500 Vulcan, den kommer att behöva lite pyssel den med.
Tanken har en rejäl buckla på höger sida och jag söker således en ersättare till bränsletanken 
Fredagsmys i garaget, en kort sladdsväng ute i snömoddet
med bubblan innan jag började riva inredningen för närstående byte av höger värmekanal mm.
Allt i bubblan är svart färg i inredningen förutom framstolarna, hmmm finns det svarta någonstans där ute eller ska jag sy om dom?
Så, plattan lös från karossen som är uppstyvad för att byta värmekanalen på höger sida. Lite lurigt att hitta alla bultar första gången man styckar en bubbla
men till sist släppte den...
Plattan ser bra ut men det finns en del rost att laga runtomkring på karossen.
Allt i bubblan är svart färg i inredningen förutom framstolarna, hmmm finns det svarta någonstans där ute eller ska jag sy om dom?
Det ser ju lite hemmagjort ut på baksätena. Är det inte bara att dra av en överdragsklädsel så blir allt blått?
Framstolarna var ju snyggare än baksätet. Om du syr om, gör ett löstagbart överdrag så kan man återgå till de blåa sen om det dyker upp en blå inredning. 
Jag håller med angående stolarna, tycker det är en väldigt snygg klädselfärg.
Lite gjort idag med, Ellen har fått jobba lite med plåten
Några små steg blir till sist en lång resa 
Igår lagade jag snöslungan av nyare Taiwanmodell, drivningen på hjulen slutade fungera. En liten fjäder trillade ur den när jag öppnade underifrån. Fjäder tillbaka på plats, lagad!
Mitt paket från andra sidan klotet anlände i veckan och jag fick tid över att inspektera grunkorna, nu saknas endast insug och stag/monteringsprylar till Webrarna och Pressure Cover istället för filter.
Rostlagningen går framåt, gamla lite halvfula lagningar och nyfunna rostangrepp kommer också att fixas.
Fuck va jag blir trött på den där jävla bubblan
Rost rost rost, taskiga lagningar.... Jajaja tjöt tjöt tjöt, men det ska bli bättre!
Ahh bara jobba på det blir säkert skitbra i slutet. 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 30 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Ask`s garage
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.