1

Växellåda från pickis 1974 säljes. Pris 600 kr. Skickas inte!

2

Nu bor jag alldeles för långt bort från dig för att hämta.. men intressant att veta hur många ribbor det är på den, eller om du har koden? runt -74 fanns nån specialare med annan utväxling än de tidigare fast med tidiga sprängkåpan.

3

75 ska det ha funnits en 002:a med samma utväxling som 091:an som kom 1976. Jag har en låda från en 75:a åxå, men har ingen koll på utväxlingen på just den lådan..

4

Jag tror inte den femribbade lådan från 75 har samma utväxling som den senare sexribbade 091an. Minns inte alt längre, men vid en snabb googling verkar det som att det finns ytterligare avarter genom åren. Även bland de tidiga 002orna fanns det olika utväxlingsvarianter. Säkrast blir nog att gå på märkningen av lådan. Passformsmässigt är det oftast inga problem att byta mellan åren, med några få undantag. är det en sexribbad låda och man har en tidigare buss blir det en del byte av delar.

Just 74 verkar det finnas lite olika utväxlingsalternativ, som jag trodde det låg till, beroende på om chassiet utrustats med typ1- eller typ4-motor. Den passar dock alla tidiga bay upp till 76, dvs alla utom tvålitermotorn.

Hoppas det hjälpte annonsen.  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't