1

Hur kortar man lämpligast växelstången för en kortad typ 1 platta och var på stången

Vad är livet utan en boxermotor

2

kapa den 100mm från ifästningen mot växellådan
Dra ett streck på sidan av röret  så du inte får vridigt röret för då kan det bli knepigt att få till växel lägena
/// m

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Ok
Tackar

PPRMicke skrev:

kapa den 100mm från ifästningen mot växellådan
Dra ett streck på sidan av röret  så du inte får vridigt röret för då kan det bli knepigt att få till växel lägena
/// m

4

När jag kortade en på en typ3 så tog jag 2 fyrkantsprofiler som gick att skjuta i varandra, svetsade fast distanser på profilerna sen punkta jag fast växelföraren och efter det kapade jag bort så mycket som jag ville korta den och sen skjöt jag bara ihop bitarna och svetsade, blev helt rakt.

Anders

5

Ok det låter bra. Läste det fanns en kortare att antagligen svetsa dit

http://dalhems.com/sv/p/8ee39d2fbf654e9 … tningssats

Atrox skrev:

När jag kortade en på en typ3 så tog jag 2 fyrkantsprofiler som gick att skjuta i varandra, svetsade fast distanser på profilerna sen punkta jag fast växelföraren och efter det kapade jag bort så mycket som jag ville korta den och sen skjöt jag bara ihop bitarna och svetsade, blev helt rakt.

Anders

6

Janne71 skrev:

Ok det låter bra. Läste det fanns en kortare att antagligen svetsa dit

http://dalhems.com/sv/p/8ee39d2fbf654e9 … tningssats

Atrox skrev:

Anders

ja man kan använda sådana men  när man har orignal Vw finns det inte mycket som slår det
Den sakern som du hittade är en KINA sak
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke