Hej! Har lite vibrationer på bubblan när man ska åka iväg, tänkte kolla på det imorgon. Har ni förslag vart man ska börja undersöka? Har bytt koppling o urtrampningslager ganska nyligen. Tacksam för svar 
Är det irs bakvagn? kan det vara en drivknut?
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå
Det är en originallåda i bilen.
Vanligasta felen är dåliga gummikuddar och/eller fel böj på kopplingswirehöljet. Du ska ha en böj på 2-4 cm mätt från en rak linje.
Ali G
Kan man byta gummikuddarna när motorn sitter kvar i bilen?
Kan man byta gummikuddarna när motorn sitter kvar i bilen?
Nej det går inte eftersom du måste in i lådan för att lossa 2 styck muttrar på varje kudde
2 styck.
Måste själv göra detta på min 67a "Lady Luck"
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
joni1988 skrev:Kan man byta gummikuddarna när motorn sitter kvar i bilen?
Nej det går inte eftersom du måste in i lådan för att lossa 2 styck muttrar på varje kudde
2 styck.
Måste själv göra detta på min 67a "Lady Luck"
Om du lyfter motorn i ändrören hur mycket kan du röra den upp och ner?
Ska testa idag, tack för tipset 
Testade motorn upp o ner, hela bilen rör sig o inget glapp känns. Tror att jag ska kolla på kopplingen.
Testade motorn upp o ner, hela bilen rör sig o inget glapp känns. Tror att jag ska kolla på kopplingen.
Känner du inget glapp eller att du kan röra motorn utan att resten av bilen följer med så är det nog inte motor/växellådsfästena som det är fel på.
Har idag beställt ny kopplingswire, hölje o fjädern till kopplings armen från classicvw.
Nu är problemet löst! Bytte kopplingswire o hölje+ växellådsfästet.
Nu går den bra 
Nu är problemet löst! Bytte kopplingswire o hölje+ växellådsfästet.
Nu går den bra
Men du vet fortfarande inte var felet låg... 
Tror att det var höljet tll kopplingswiren, den var nästan av på ett ställe 
