HÄMTADE HEM EN SPLIT SOM STÅTT I SKOGEN SEN -65,HAR CH NR 113487,ÄR DETTA EN 49 ÅRS MODELL?? DET ÄR HYDRALISKA BROMSAR PÅ DEN,KAN DET ISÅFALL VARA ORIGINAL ??
Nja är det inte en 56'a
Gjord Oct-Nov
https://www.thesamba.com/vw/archives/in … dating.php
49 hade inte hydraulbromsar, kan vara ombyggt.
Men den hade delad bakruta.
Har din det?
En bild säger mycket...
Hej
Enligt mina böcker är den från juni 1949.
Juli 1949 började dom med chassinumret 114...
Mvh Mikael
Som sagt en bild svarar nog många frågor
Är det inte karossnummer du sett då?
ISF är den Maj 50, vilket stämmer betydligt bättre på hydrauliska bromsar...
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Inte helt ovanligt att dom byggdes om med hydraliska bromsar....som sagt, några bilder behövs
7 2016-09-24 06:59:16 Senaste redigerad av Kjell Roar (2016-10-01 21:39:39)
Hej
Enligt mina böcker är den från juni 1949.
Juli 1949 började dom med chassinumret 114...
Mvh Mikael
Juli 1949 slutade med 114...
Från juli 1949.
Export-modellen kom i produksjon 2. juni 1949 på chassinr 1-106636
(Export= hydrauliska bromsar) FEL
EDIT: Les tråden under. Split50 har rett om hydrauliska bromsar 
Grubban skrev:Hej
Enligt mina böcker är den från juni 1949.
Juli 1949 började dom med chassinumret 114...
Mvh MikaelJuli 1949 slutade med 114...
Från juli 1949.
Export-modellen kom i produksjon 2. juni 1949 på chassinr 1-106636
Export= hydrauliska bromsar.
Nu får du sluta svamla!
Hydrauliska bromsar fanns inte 49.
Dom kom
April 50 Ch.nr. 1-0 158 253
Så är det bra med det. Källa vwtyp1.com
http://www.vwtyp1.com/teknik/index.htm
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden
Lägg upp några bilder så går det nog att datera den lättare.
