1

Synd! Någon som vet vad som hände med bussen, skrotades den eller återuppstår den? Ser ganska tilltryckt ut i baken på den suddiga bilden...

http://www.helagotland.se/blaljus/kvinn … 30391.aspx

2

Wolfparts fixade väl baken har jag för mig  ICQ/ab

3

Vilken jävla sopa, oavsett vad han körde in i..

4

Mange skrev:

WORD!

Men en pyttelite större sopa om man kör in i en VWbuss  ICQ/ad

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5 Senaste redigerad av Voff (2016-09-14 21:54:44)

Mogge skrev:
Mange skrev:

WORD!

Men en pyttelite större sopa om man kör in i en VWbuss  ICQ/ad

Och en än större sopa är han som inte tar ansvar för sina handlingar. PN verkar inte bry sig om att hans rattande på fyllan skadar andra.

Glädjande är det få veta att det gått att återställa bussen. Default/smile

6

Ja det hade ju vart bättre om han kört i en sopbil.. Fy fan vilken fegis det måste vara!

7

Jag skulle vilja dra det hela ett steg längre och ifrågasätta att bilar över huvudet taget konstrueras att köra långt över den högsta hastighetsbegränsningen. För ett par år sen var det tal om att det skulle bli lag på att lätta lastbilar inte skulle gå att köra fortare än 130km/h och jag tycker det låter vettigt. Hur många gånger har man inte blivit omblåst av ett stort skåp så den egna vagnen håller på att vingla av vägen? Jag undrar varför man inte skulle kunna införa samma regel för alla fordon, det skulle spara lite ytterligare på miljön också. Ungefär som att man pluggade motorerna hos mopeder för att få dem laglydiga.

Jag själv skulle känna en enorm frustration om jag ägde en supersportbil och aldrig riktigt kunna använda den fullt ut. Vi ser många allvarliga dödsolyckor i små rika länder som Singapore och Dubai där dessa supersportbilar är involverade helt enkelt för att de inte platsar i en vanlig stadsmiljö med plankorsningar och fotgängare. Snacka om en elefant i glashuset! Vill man köra fort tar man sig till en bana och blåser livet ur den egna skallen istället för att riskera massa oskyldiga människors liv.

Jag får väl i detta även nämna att jag inser att det inte bara handlar om bilens prestanda, utan även förarens psykiska prestanda. "Super sports cars don't kill people, people with super sports cars kill people.

Åtstramningar i regelverket borde även gälla för fordon som låter alldeles för högt, snacka om narcissister "HÄR KOMMER JAG, ALLA TA EN PAUS FRÅN VAD DET ÄN ÄR NI HÅLLER PÅ MED OCH KOLLA IN MIG, JAG SAKNAR LJUDDÄMPNING OCH SKÄMS INTE ALLS, FAKTUM ÄR ATT JAG ÄR STOLT OCH TYCKER DET ÄR COOLT!" Kanske en "ljudkamera" som registrerar ljud och om ett fordon låter alldeles för mycket, tas en bild och en bot kan utfärdas?

/En som bar blir gubbigare med åren...  ICQ/ae

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

8

kee skrev:

Åtstramningar i regelverket borde även gälla för fordon som låter alldeles för högt, snacka om narcissister "HÄR KOMMER JAG, ALLA TA EN PAUS FRÅN VAD DET ÄN ÄR NI HÅLLER PÅ MED OCH KOLLA IN MIG, JAG SAKNAR LJUDDÄMPNING OCH SKÄMS INTE ALLS, FAKTUM ÄR ATT JAG ÄR STOLT OCH TYCKER DET ÄR COOLT!" Kanske en "ljudkamera" som registrerar ljud och om ett fordon låter alldeles för mycket, tas en bild och en bot kan utfärdas?

/En som bar blir gubbigare med åren...  ICQ/ae

Låter som vilken vw-förare som helst med ett ormbo och stinger.........  Default/lol

9

Jag håller med dig Kee!