Bilen har stått parkerad i garage runt 30år.
I slutet på 80-talet byggdes den om av mig till så kallad "Cal look" (se bilderna) med igensvetsade listhål, borttagna stötfångare och one piece rutor.
Det fanns bara 2st rosthål då som behövdes lagas och det var i främre hjulhusen, några tidigare lagningar var inte gjorda.
Det inte heller uppstått någon rost nu under dessa år, så även golv och bottenplattan är i gott skick.
Motorn är en 1300cc 12volt som jag monterade in nya 1500cc cylindrar och kolvar.
Tyvärr har motorn "låst sig" måste vara rost mellan kolvringar och foder, behöver plockas isär och eventuellt honas?
Jag vill inte tvinga runt motorn med dragskaft, kanske går det pytsa i olja, vänta och sen dra runt motorn?
Annat negativt:
Dåliga däck på breddade original fälgar fram och Borrani 8tum bak.
Inget innertak, har det gamla löst om man vill sy eget?
Dåliga framstolar.
Ej orginalratt
Breddade plastskärmar bak
Spricka i ena glaset (laminerat ) sidorutor
Små sprutspackel bubblor mellan dörr och skärmar (ej rost)
Säkert annat lite annat också men som alla vet, "lättmekad bil" med billiga reservdelar
Bilen lackades i Porsche original kulör, så färgrecept finns. Den har mellan slipas och klarlackats och är fortfarande mycket blank.
Soltaket är bytt och fräscht
Den här bilen kan startas upp och köras ganska snart.
Har du lite egna delar är det fynd
20 000kr el högstbjudande
Bilen står i Sollefteå och måste hämtas på trailer
Regnr CWF 433
Jag svarar INTE på frågor och synpunkter i kommentatorsfältet då jag inte bryr mig vad vissa tycker om bilens utseende eller vad som trendigt på 80-talet.
Ring eller mejla mig Tommy
0704776925