1

Mina dörrlisterna är igenlagda. Hade ev tänkt ge mig på att återställa detta vilket innebär att jag behöver borra nya hål. Undrar om det finns någon mall man kan använda sig av? Eller finns det några mått så jag kan mäta mig fram?

Eller ska man kanske limma dit dom med något trevligt monsterlim?

2

Tänkte göra samma sak på min -56a, efter att ha kollat på bilar där sidolisterna sitter kvar så verkar överkant på övre dörrgångjärnet vara en bra utgånspunkt.Jag tänkte börja på dörren, sätta listen i linje med vecket mellan listen och rutan, det första jag gör så sätter jag en silvertejp på dörrspegeln, vilket minskar risken för att borren vandrar iväg när man borrar och är bilen redan lackad å du är rädd om lacken kanske man ska ta två lager tejp.Kan du låna lister av någon skulle det vara bra, för då ser du på baksidan av listen originalplaceringen på clipsen, där ska du INTE borra dina nya hål, förskut hålbilden lite så att du inte borrar i svetsen där de gammla hålen satt. Använd listen som mall och märk ut på dörren ( på silvertejpen ) vart listen hamnar, märk sedan ut hålen på tejpen när du tagit bort listen. Börja med en smal borr, 2-3 mm kanske, sen större, en borrstopp skulle jag rekomendera. Ta bort tejpen å montera listen. Sen får man sikta på dörrens list och göra samma sak på karossidorna fraför å bakom dörren. Detta tillvägasätt använde jag när jag monterade us bågar på mina vanliga europastötisar å det gick förvånansvärt bra ICQ/ab
Så gjorde jag, hoppas du fick lite mod av detta å börjar borra...Lycka till.

Post's attachments

-56-3.jpg, 358.86 kb, 1920 x 1080
-56-3.jpg 358.86 kb, 224 downloads since 2016-09-06 

Typ1 Bubbla Callooker Ragtop -56
Typ1 Bubbla Restolooker -57
Typ 2 Splitbuss - 60

3

Dålig respons på denna tråd...monterat sidolister på en gammal callooker någon? kom med synpunkter vet ja ICQ/ab

Typ1 Bubbla Callooker Ragtop -56
Typ1 Bubbla Restolooker -57
Typ 2 Splitbuss - 60

4

Verkar vara få som gjort denna operationen Default/hmm

5

Följer