Testar en bild.http://a65.tinypic.com/sl4apl.jpg
Gick så där....
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Kråkan en rubinröd 62a och diverse andra projekt
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Testar en bild.http://a65.tinypic.com/sl4apl.jpg
Gick så där....
Igen!
Tja den går ju att klicka på den med
Nu orkar jag inte mer i dag.
En liten fråga, är det dubbelplåt i torpeden bakom motorn mot lastutrymmet bakom baksätet?
Behöver flytta laddrelät, så antingen gör jag en plåtkonsoll som sitter i orginalhålen eller så skruvar jag den i plåten högre upp och åt sidan.
Ingen dubbelplåt mot bagage utrymmet.
Ingen dubbelplåt mot bagage utrymmet.
Tack för det! Då hittar jag på något annat
En liten fråga, är det dubbelplåt i torpeden bakom motorn mot lastutrymmet bakom baksätet?
Behöver flytta laddrelät, så antingen gör jag en plåtkonsoll som sitter i orginalhålen eller så skruvar jag den i plåten högre upp och åt sidan.
"Originalhålen"?
Det satt inget relä där original. Det monterade jag när bilen byggdes om till 12V ;-)
Fidde skrev:Lite info om motorn vore trevlig...
Detta motor bygge började med ett byte med Hasse Landelius. Han fick min Hermes med Victoria påhäng och lite stålars mot att han arborrade och gjorde i ordning ett shortblock. Detta är nog fem år sedan. Innehållande orginalvev ballanserad med svänghjul och Kennedy steg ett tryckplatta. Renoverade och viktade orginalstakar och en Engle W125 kam. Blocket togs upp för 90,5 cyllar.
När shortblocket var klart fick det vila i garderoben i lägenheten vi bodde i då.
Delar köptes när tillfälle kom tex här på forumet och plånboken tillät![]()
När jag köpt en Mahle cylindersats och fått tag på ett sprickfria orginaltoppar så fick Hasse sätta ihop ett longblock. Det var nog för två år sedan typ.Ett husköp gjordes och jag fick äntligen ett eget garage så det blev lite renovering och annat som prioriterat.
Men åter till motorn. Orginal stötstänger och uppshimsade hårda fjädrar med JPM alu retainers samt orginal storlek på ventiler som fick vinklarna fixade. Hasse fixade till portarna men höll ned storleken för bra gashastighet. Vippor och ställ är orginal.
Insug tror jag är CBs ,IDF china 40or köptes på ebay. CB gasreglage och filter.
Blocket fixat för fullflöde och externt filer.
Tändning 123Ignition fördelare inställd på 009 kurva och Pertronix spole.
Avgas är ett Scat 1 1/2" alu coatat som jag beställde hem från USA. Dämpare blir bugpack dual quiet pack.Recptet är Hasses då jag litar på hans kunskap och ville ha en rolig men körbar gatmotor på minst hundra häst.
Nice! Det där blir nog en rolig maskin
Fidde: Jag hoppas det
Startad i bilen i dag
Återstår lite småpyssel innan provtur men sånt brukar ju också ta tid.
Inte går det fort i mitt garage men i dag blev det en premiär tur med 1776an
Och hur gick den
.Nöjd med tändningen
Den gick bra men behöver justeras mer. Nyser och fnyser lite på låga varv. Tog det lugnt med gasandet, ska ju köras in men inte var det lätt
Har bara halvt utslag på gasspjällen då jag har långa armar på webrarna. Är från Alfa 36orna och är lite för långa, får borra några nya hål. Medskicksarmarna till CB satsen ska visst vara lite korta
vilket ger en lite nervös gas men mina blev lite väl lugna Tyckte att motorn drog bra från låga varv men som sagt varvade inte ur. Mysigt bröl från Webrarna
Gällande tändningen så kör jag 009-kurva i 123 Igbition fördelare och som sagts många gånger så är det en kompromiss. Får väl se om jag fixar vaccum uttag på insugen och testar att köra med en annan kurva nån gång.
Nu vill jag bara justera in gasarna och byta generator för den som sitter där nu laddar inte. Halvspännande att provköra på batteriet. Är likström och den har nog legat väldigt länge så den kanske måste magnetiseras? I annat fall slänger jag på den från den andra motor.
GB63VW62 skrev:En liten fråga, är det dubbelplåt i torpeden bakom motorn mot lastutrymmet bakom baksätet?
Behöver flytta laddrelät, så antingen gör jag en plåtkonsoll som sitter i orginalhålen eller så skruvar jag den i plåten högre upp och åt sidan."Originalhålen"?
Det satt inget relä där original. Det monterade jag när bilen byggdes om till 12V ;-)
Jag menar Peters orginalhål så klart sorry Peter missade ditt inlägg tidigare.
Och min konsoll var nog ganska onödig då skruvarna bara satt i isoleringen men den blev ganska bra om jag får säga det själv
Har beställt en ny soppapump då min gamla verkar pumpa lite dåligt och backventilen funkar dåligt. Beställde även ett eget synkroniserings verktyg så jag kan lämna tillbaks det jag lånat.
Går inte att vara utan ett sådant om man har dubbla gasare. Blev ett Uni-syn, gillade den och kostade inte så mycket.
Grejorna är på väg från Dahlhems så de kommer kanske före helgen.
Har bläddrat i Weberhandboken så jag börjar få koll på hur man ställer in gasarna.
Trevligt projekt, ska bli kul att se hur bugpacks dual QP sitter mot bilen. Jag är lite sugen på Scats dual QP men man vete fan hur de kommer sitta, svårt att bygga om också om man köper Ceramic
Trevligt projekt, ska bli kul att se hur bugpacks dual QP sitter mot bilen. Jag är lite sugen på Scats dual QP men man vete fan hur de kommer sitta, svårt att bygga om också om man köper Ceramic
Det sitter bra men upphängningsjärnen som sitter i dämparna krockar med headern så de har jag böjt för tillfället. Det fick jag även göra på ena sidan när jag hade ett vanligt ormbo på gamla motorn.
Kommer ju behöva flytta oljefiltret till bakskärmen och då få luta filtret eller sätta det högre pga att det är en dämpare där. Så det där lite balla att se ett orange filter som tittar fram under skärmen blir svårt
Men jag gillar ljudet med dual qp, lite lagom högljudda. Det som låter mest nu är nog Webrarna men de gurglar riktigt gott
Grejorna från Dahlhems kom i dag så jag får se om jag kan få lite garagetid i helgen. Är nog tveksamt då det är dags för höst röj och eldning på tomten.
Får väl hoppas på snöfritt till jul så man får köra lite mer.
Har du också blivit gammal och tycker att fatboyen låter för mycket eller är det till en annan bil?
Haha, yepp börjar tröttna på Fat Boyen... grymt skön när man kryssar runt i stan å skrämmer människor på trottoaren men vid längre resor blir man lite trött på brölandet =\ iofs kanske 80% är webrarna?!?
Det jag mest tänker på passformen är att de ska sitta snyggt mot skärmarna, inte för långt ut och inte för långt in ta gärna en bild på hur de blev sedan!
Det ska jag fixa! De viker in snyggt bakåt under skärmarna bara slutrören som sticker ut snett bakåt på varje sida. Ja som sagt en bild......
Tadaaaa!
Nämen bilderna syns direkt i tråden! Som jag höll på förut tills jag gav upp.
Körde med resize appen och nu funkade det
Uppdatering på forumet?
Får väl tillägga att dämparna inte är upphängda i dagsläget. Går nog att få upp dem något, hänger bara i flänsen.
Har köpt kabelstrumpa och vävtejp på Elfa så jag skall snygga till kabelhärvan
Såg bra ut de där, en fråga mergesystemet vart slutar det i förhållande till bakplåten, framför, bakom eller jämsmed.
Såg bra ut de där, en fråga mergesystemet vart slutar det i förhållande till bakplåten, framför, bakom eller jämsmed.
Det sticker ut bakom en bit.
Dagens jobb blev byte av generator och lite förgasar inställningar.
Bytte till likströmmaren från min andra motor så nu har jag laddning
Tänkte borra hål längre in på armarna på Webrarna för att få full gas men se det gick inte
Armarna tog jag från mina Alfa 36or och de var duktigt härdade. Borrade sakta med en helt ny coboltborr men det hände ingenting.... Så jag fick plocka fram medskicks armarna från CBsatsen och montera dem efter lite anpassning.
Så nu tror jag att jag har fulla utslag på gasarna, hann inte kolla det i dag innan det var middag.
Jag ställde även air bypass skruvarna lika på 1,5 varv som utgångslägen för syncningen. Ettans cylinder fick mindre luft på tomgång tidigare men det såg bra ut nu vid snabbkoll.
Jag hade tänkt att byta plåten som generatorn är monterad i då den är omlackad på den dåliga men jag fick inte loss den. Så det blev funktion före form när jag monterade den patinerade generatorn på den i övrigt omlackade motorn. Vill ju hinna köra lite innan snön kommer
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Kråkan en rubinröd 62a och diverse andra projekt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.