Tack! Dagens bilder. Både nysprayad och nästan torr svart färg
Hoppas på några timmar i helgen så att något roligare blir dokumenterat.
kanon håller i femtio år till.
I dag blev det en fortsättning. Skönt att rulla ut bilen i solen, absolut bästa lampan.
Körde med roterande stålborste i vrålapan och i lilla tryckluftsslipen. Sedan tvättade jag och målade på rostomvandlare.
Fick en split uppenbarelse på instrumentbrädan
Har en hårddiskmagnet där för att hålla mobilen på plats. Funkar kanon men brukar dra ut askkoppen för säkerhets skull
Bra jobbat !
Karmann Ghia 143 / 1962
T5 California
You're Never a loser until you quit trying.
Bra jobbat !
X2
Tackar!
Lackade golvet i går och la på lite till i dag eftersom burken inte räckte hela vägen i går.
Nu duger det att täcka över.
357 2021-06-03 19:48:14 Senaste redigerad av Mr 56 (2021-06-03 19:48:28)
Propert, nu håller det många år till..
Som nytt.
Jobbade på lite i dag i sommarvärmen. Det blir lite NASA känsla med all alufolie i bilen.
Provade lite med en gaspedals idé som jag haft sen jag fick ett set pedaler till dubbel kagge eller vad det heter. Jag spelar inte trummor.
Får se om jag kör med den. Funkar nog med lite anpassning. Lite hot rod stuk blir det.
Ledig på fredag så då kanske det blir fortsättning.
Blir nog tyst och fint med så mycket blankt.
Jag körde själv med en Ludwig Speed King i min 42'a
Blir nog tyst och fint med så mycket blankt.
Jag körde själv med en Ludwig Speed King i min 42'a
Ball pedal!
Tja trumpedaler i bilar e ju säkra kort... om man har tillräckligt med plats för dom
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Blir kanon med Silent Coat, lättarbetat.
Blir kanon med Silent Coat, lättarbetat.
Ja det är smidigt att jobba med.
Blev lite gjort i dag. Silent coaten räcker inte till alla ställen jag tänkt. Plattan är klar men jag har tunneln kvar så behöver komplettera med mer. Åker nog och köper nått lokalt istället för att beställa mer.
Jag köpte 10mm ljuddämpnings plattor som jag monterade mot motorrummet och över lådan. Hann även testa mattan.
Köpte några plattor till. Det blev 3M den här gången. Det fanns bara 4st men de är nog dubbelt så stora så de räcker till tunneln och lite till. Dyra men är säkert bra.
I dag provade jag 3M plattorna på tunneln. De var riktigt bra att jobba med. Köper nog några till så jag har till dörrarna.
Satte på en bit på inspektions luckan eftersom den är nog den skramligaste biten på plattan. Det blev skillnad!
Lämnade en lucka vid nummret så att det går att se.
Det där blir hur tjusigt som helst!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Ford sidventilare hade glaskopp på soppapumpen från 47-53.
Enda problemet med dom är om man lossar koppen så brukat gummipackningen ha svällt så man inte får ihop den igen.
Så det är nog ingen fara.
Det där blir hur tjusigt som helst!
Tackar! Ja det blir nog bra. Mer tidskrävande dock än vad jag trodde. Men så är det ju nästan alltid för mig
Ford sidventilare hade glaskopp på soppapumpen från 47-53.
Enda problemet med dom är om man lossar koppen så brukat gummipackningen ha svällt så man inte får ihop den igen.Så det är nog ingen fara.
Nu har du nog varit inne för mycket på dina hotrod sidor och rört ihop det.
Har iofs en glaskopp på min btr så det kan vara bra att veta.
Mr 56 skrev:Ford sidventilare hade glaskopp på soppapumpen från 47-53.
Enda problemet med dom är om man lossar koppen så brukat gummipackningen ha svällt så man inte får ihop den igen.Så det är nog ingen fara.
Har iofs en glaskopp på min btr så det kan vara bra att veta.![]()
My misstake skulle svarat på en annan tråd här, men hamnade i din?!
I vilket fall så är det som det är :-)
GB63VW62 skrev:Mr 56 skrev:Ford sidventilare hade glaskopp på soppapumpen från 47-53.
Har iofs en glaskopp på min btr så det kan vara bra att veta.![]()
My misstake skulle svarat på en annan tråd här, men hamnade i din?!
I vilket fall så är det som det är :-)
Det var bara roligt. Jag fattade att det blev tokigt
Nu är det nedförsbacke! Mattorna bak klara. Monterat ryggstöd till baksoffan. Ljuddämpat bakre ”dörrsidor”och sprutat in tunnflytande rostskydd. Alla mattor monterade med matttejp och orginalnubb. Mycket pyssel och gymnastik för att få dit nubben ont i tummen av att pressa dessa genom den ganska tjocka mattan.
Jag limmade en bit gummiduk på baksidan av den gummimatta som sitter bakom pedalerna då den hade spruckit.
Nu har jag bara batteri och stolar kvar och bältes fästena fram kvar.
Och säkert lite annat som jag glömt. Men det är närmare än nånsin
Mera.