Ser bra ut det där
Tack! Hur går det för dig då? Är det bara fejjan som gäller? Måste kanske skaffa fejjan så jag hänger med vad som händer.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Kråkan en rubinröd 62a och diverse andra projekt
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ser bra ut det där
Tack! Hur går det för dig då? Är det bara fejjan som gäller? Måste kanske skaffa fejjan så jag hänger med vad som händer.
Ser ut att bli en snygg lagning! Smart att hålla det minimalt, lätt att hamna ’down that rabbit hole’ och laga rost i typ 5år.. (som jag gjort)...
Borra gärna något större hål för pluggsvetsning typ 8-10mm, så man säkert får en svets som även bränner fast i bottenplåten..
Det är lätt hänt att man bara svetsar till ett hål.
skulle du bränna igenom den bakre plåten kan man klämma mot en bit koppar eller aluminium, som inte fastnar men hindrar genombränning.. obs blir skitvarm..
Ser ut att bli en snygg lagning! Smart att hålla det minimalt, lätt att hamna ’down that rabbit hole’ och laga rost i typ 5år.. (som jag gjort)...
Hoppas det. Ja om man börjar leta så är det nog rost mellan alla dubbelplåtar som den här även på relativt fräscha bilar. Ja du har ju gjort ett jätte jobb med din Ghia.
Jag är nöjd om min kan hållas körbar med bibehållen patina. Med lite förbättringar allt eftersom.
Borra gärna något större hål för pluggsvetsning typ 8-10mm, så man säkert får en svets som även bränner fast i bottenplåten..
Det är lätt hänt att man bara svetsar till ett hål.
skulle du bränna igenom den bakre plåten kan man klämma mot en bit koppar eller aluminium, som inte fastnar men hindrar genombränning.. obs blir skitvarm..
Ok, får borra lite större. Är bara 5mm nu. Tack för tipset.
Får se om jag kan rigga ett mothåll. Kan nog behövas.
Får se hur det ser ut på andra sidan när jag rullar ut bilen ur garaget.
Blir bra det där.
Jag hade borrat "punktsvetshålen" utifrån i karosserifästet.
Svetsat fast innerplåten, och sen punktat fästet utifrån.
För då kunde man trycka på ordentligt med en mejsel, så de ligger helt intill varandra.
hasse skrev:Ser bra ut det där
Ja det är mest där. Smyger in här då och då. Den beiga 68an med 2332 har jag sålt i höstas. Nu är det caben min röda 68a och 51 spliten jag köpte i höstas
Blir bra det där.
Jag hade borrat "punktsvetshålen" utifrån i karosserifästet.
Svetsat fast innerplåten, och sen punktat fästet utifrån.
För då kunde man trycka på ordentligt med en mejsel, så de ligger helt intill varandra.
Ja det är nog lättare att få det bra från utsidan.
GB63VW62 skrev:hasse skrev:Ser bra ut det där
Ja det är mest där. Smyger in här då och då. Den beiga 68an med 2332 har jag sålt i höstas. Nu är det caben min röda 68a och 51 spliten jag köpte i höstas
Ja du köpte den balla spliten från Finland?!
Du kan väl visa några bilder i din tråd här för oss fossiler som inte har facebook.
Jag tror inte jag kan få in några bilder. Vette tusan hur man gör
Jag tror inte jag kan få in några bilder. Vette tusan hur man gör
Ladda ned den här och välj 1/3 storlek på bilderna.
Du trycker bara på + och välj en bild i ditt fotoalbum sen trycker du på 1/3 så sparas den i det vanliga albumet.
Sen väljer du den nya mindre bilden när du ska ladda upp den på forumet.
Så gör jag när jag laddar upp bilder från min telefon.
går inte så bra. Får komma på era månadsträffar istället
Ja i dag var svetsardagen och slipardagen. Började med att prova om det gick att bränna hål och det var inte svårt alls
Justerade spänningen och matning tills det gick bättre.
Punktade en massa små punkter och slipade ,punktade mera osv.
Efter råd om större hål så slog jag till med 7,5mm bara för att den var vass
Borrade tre hål från utsidan för pluggsvets.
Undrar varför man lägger så mycket tid på att slipa svetsar när ingen kommer se dom. De sista punkterna struntade jag i för att bli klar nån gång.
Borstade av med roterande stålborste och penslade på rejält med rostomvandlare så att det kunde tränga in mellan plåtarna.
Som ni ser så är fästet väldigt fint på utsidan men det har nog varit en spalt som det trängt in vatten i.
Lite färg på det och sen rostskyddsmassa så klarar det sig nog några år till.
Blev ju bra det där. Och det är nästan synd att ingen kommer att se det ;-)
Några bilder till. Det tog många timmar för mig att få dit den här biten men det var ganska kul. Tur att bilen inte är så rostig. Men träning ger ju färdighet så nästa gång så är jag kanske lite snabbare och duktigare på att svetsa.
Nu är kroppen trött efter gymnastiken i bilen.
Blev ju bra det där. Och det är nästan synd att ingen kommer att se det ;-)
Fast du fick ju se
Känns bra att inte täcka över rost med ljudisolering och nya mattor.
Kantbandandet har jag lagt ned för tillfället. Gick för dåligt med vår symaskin. Blir nog utan kantband om jag inte lämnar in för langetering.
går inte så bra. Får komma på era månadsträffar istället
Ja gör det! Vi gubbar är väl snart vaccinerade allihop. Så att vi kan börja ses igen.
Det finns ingen som kan se hur fort du gjort det, bara hur bra.
Och det är ingen tävling, utan en hobby. Eller hur
Oj här händer det grejor! Sprutade på zinkgrund när jag kom hem från jobbet.
Det gäller att få till torktiderna så det går att fortsätta.
En bild för de som gillar att titta på färg som ska torka.
Det gäller att hålla i gång forumet
Det var ju faktiskt två bilder. Men ändå lite klent, har du ingen film på torkandet?
Angående träff så är vi i alla fall två som är inne på att träffas igen, vilket då bör bli nästa tisdag, men tar det närmare i träfftråden. Så nu har du lite press
Det var ju faktiskt två bilder. Men ändå lite klent, har du ingen film på torkandet?
Angående träff så är vi i alla fall två som är inne på att träffas igen, vilket då bör bli nästa tisdag, men tar det närmare i träfftråden. Så nu har du lite press
Oj! Ett batteri och en stol tar ju inte så lång tid att montera
Om inte så finns en modernare VW i bilparken. Fick min första spruta i dag också.
Nu hände det ännu mera. Karrosseri kitt
bra lagat
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Kråkan en rubinröd 62a och diverse andra projekt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.