1

Hej!

jag är ny här och undrar om ni kunde hjälp med en fråga.....
Det luktar bränsle i bilen och efter byt av tanklock och breather tubes märker jag att det luktar ganska kraftigt (efter man har kört) från det lille rören som är täppt (ca 4 cm lång) vid sidan av tanken, samt lite från den större slangen d.v.s. den gummi delen som är kopplad till filler  sektionen.
Jag tänkte byta ut båda.
Vet någon vad de heter på svenska eller engelska och var jag kan hitta dem?

En grej till, jag tänkte också byta ut den smala slangen som är kopplad till den t-sektionen i plast.

Jättetack.
/Nick

2

Man måsten byta alla slangarna, det är en lite grövre ca20mm som är tygomspunnen när jag byte den slutade det lukta. Det kanske är någon tunnare ventilationsslang också...

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

3

Du hittar allt du behöver här.
https://www.paruzzi.com/uk/beetle/fuel- … uel-tanks/

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

4

Hej,

Har haft liknande problemm har bytt slangar och ska nu byta locket också. Vet någon on tanklocket ska vara ventilerat eller oventilerat? Har ett av varje och vet ine evilket som är rätt. Ser man på hur ventilationsslangen är dragen så mynnar den ju innanför tanklocket, så det borde väl vara ventilerat? Det ena har ett pyttelitet hål mitt i (på inre platta delen ned mot tank)som verkar mynna ut på utsidan av tätningarna på locket.

Det andra är ett låsbart Hellas lock och har en text " ej ventilerat".

Tackar på förhand!

5

Hej!
Gammal tråd men har haft samma problem nyligen, två fel. Bytte slangarna i skuffen inkl t-rör. Bättre men lukt vid nytankning. Bytte packningen till låsbara tanklocket. Fanns på Mekonomen, oljelockspackning till Volvo. Nu perfekt.