1

Hej,

Skulle tro att jag söker någon som jobbar med lackering för att kunna svara på den här frågan. Behövs det mera info än det som står på lappen på bilden för att kunna ta fram färgen?

https://s4.postimg.org/6rgmnzst9/download_20160814_190826.jpg

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

2

Skulle kunna vara en vw orginal färg som heter Caprigrön men är inte helt säker

Delägare till Bubben - a work in motion, eller något föreställande en calwannabe med 1500 motor

3

Det räcker fint med A6U. Eller LA6U om man ska vara petig ICQ/ab

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

4

Dom borde få fram på det där. Annars ska det va LA6U som komplett färgkod men det bör firman du beställer av ha koll på. Finns säkert flera alternativ på färgen tex: ljusare,gulare,mörkare,blåare... Men ska du lacka en hel bil spelar de ingen roll ska du lacka nån enstaka del bör du kolla vilket alternativ som stämmer bäst på bilen

5

Då borde det ju vara vw's färg i grunden antar jag. Funderar på att snygga till lite i motorutrymmet i vinter, hur är det med färg och värme egentligen?

6

Fläktkåpan framför allt hade jag tänkt.

7

Motorplåtarna bör inte va nån fara med vanlig lack blir inte så varmt där