Många kloka funderingar som bevisar att en sån här tråd inte var helt självklar och relevant att starta. Det är ju med viss skepsis man ens nämner orden "slät plåt" i en tråd som handlar om splittbussrostlagning och bara det kan få en att inte våga posta med risk för att få arga kommentarer kastade efter sig. Men jag resonerar att forumet ska vara levande och att det då är alla besökares intresse att själv även bidra med nya ämnen och inlägg speciellt om man ointresserad av det som redan skrivs. Det är tråkigt om forumbesökare skräms bort för att de känner sig odugliga och att deras frågor är dumma. Borde kunna vara rätt högt i tak om man vill locka fler att både skriva och meka.
Mogge: jag är helt med på ditt resonemang, om man skulle ta det "motargument" jag kan komma på så är den största "oron" med att "göra det rätt" att det inte blir av alls, att det är frågan om en "tappad lust". Jag brukar vara envis när jag känner att ett projekt är på väg och då slutför jag alltid, men det kan bli övermäktigt och vi är alla människor med våra brister och svagheter. Framförallt finns ett liv utanför hobbyn som även det tar pengar och tid i anspråk, samma tid och samma pengar som jag har åt detta projekt. Här gäller det att prioritera och därför började jag tänka i banor av kompromisser, både för att projektet ska bli av, men också för att jag ska få fortsätta köra.
PerT: Tack för tipset, bra att veta om det är JK-alternativet som står närmast till hands sen. Men jag har ju fått uppslag på så många fina vägar att gå här, så jag försöker bena ut situationen en efter en. Men något jag inte förstår är vilken plåt du syftar på när du skriver "JK-plåten är jättebra", för de säljer ju både "odefinierad" korrugerad plåt och rena golvplåtar, gissar att du syftar på det första men vill vara säker på att jag förstod dig rätt. Har du något tjockleksmått på den plåten?
Jerry: Tack för inbjudan. Svänger gärna förbi, men tidsbudgeten då jag är i trakten är begränsad. Men jag tar tacksamt emot erbjudandet och hör av mig om ett passande läge skulle uppstå.
Demian: Tacksam för ditt stöd och dina reflektioner. Det är lite i de banorna jag tänkt också när jag yppat de fruktansvärda orden "slät plåt". (ironi här)
Grönis: Du har PM!
Nobrakes: Hade jag haft en "känning" på plåtslageri hade jag definitivt gått den vägen. Ringde en plåtis på semestern som själv hade semester och han lät väl inte helt omöjlig, men det känns som att det är lättare att köpa en färdig bit än att låta tillverka en. Men det är såklart ett möjligt alternativ. Jag behöver ju även en liten rörstump om någon decimeter för att reparera värmeröret, jag har förr använt avgasdelar men det är ju smidigt om man kan köpa det av samma plåtis som man köper golvet av.
Jag inser att detta blir bäst om jag kan låta det få ta sin tid och att rätt plåt hamnar på platsen för den nu bortkapade. Jag tror jag sänker ribban lite och lagar upp tvärbalken, återmonterar allt som går igenom den, får vagnen körbar om än med ett stort hål i lastrumskistan så att jag kan åka till skyddad uppställningsplats för vintern. Sen lär detta projekt få fortsätta i vår igen. För visst kan man lägga golvet sist av allt? Jag ser inget hinder för det såhär i huvudet.
Tack för all positiv respons! Fortsätt gärna diskutera i tråden om det är något ni tycker är intressant. För egen del hade jag inte trott att ämnet skulle få så många olika infallsvinklar! 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't