Jag hade den stora glädjen att kunna montera en fin antenn på pickupen tidigare i sommar när jag kände att jag ville ha P1 som ett alternativ i kupén. Lyxigt nog satt det vad jag fått det berättat för mig en Hirchmann "Red Tip" på den andra bussen som inte används, så jag flyttade över den och den passade perfekt i de gamla hål som fanns i fronten.
Men när jag ska använda den ser jag att den inte sitter ihop ordentligt. Spröt är ju teleskopiskt i tre delar och även om man sällan eller aldrig drar ut antennen vore det intressant att veta om felet går att åtgärda. Försökte ta en bild för att beskriva problemet, men det är den övre delen som inte sitter ihop ordentligt med "basen", dvs det nedersta röret. Påträtt på röret är ett par svarta hylsor som jag gissar har något med "låsningen" av teleskopfunktionen att göra. Varför bilderna ibland vrids har jag ännu att få svar på:
Försökte hitta ngn skiss på hur en sån här antenn ska sitta ihop men utan resultat så jag tänkte kolla om det fanns någon här som var en hejare på antenner och vet hur de ska sitta ihop.