1

hej.

jag köpte mig en bubbla för några veckor sedan och den var alldeles för låg då jag inte ens kom upp på uppfarten förens det skrapa i. jag hade 2 reservhjulsdäck som däck där fram innan men jag tänkte jag skulle bredda fälgarna och slänga på större däck då den höjs lite mer.

är det någon här som breddat sina fälgar fram?

jag breddade mina ca 5cm och satte på 185/65/15 däck. och idag visade sig att det gick verkligen inte att svänga! min framvagn är kortad 6" med dubbla sänksatser och droppade hjulspindlar

har någon en lösning på hur jag ska göra? jag vet verkligen inte vad jag ska göra då jag är helt ny på folkvagnar. fixa andra fälgar? fixa andra däck?

ALLA IDEER UPPSKATTAS!! mvh bella ICQ/ab

Post's attachments

bu1.jpg, 225.88 kb, 1334 x 1000
bu1.jpg 225.88 kb, 271 downloads since 2016-06-17 

bu2.jpg, 102.55 kb, 539 x 960
bu2.jpg 102.55 kb, 249 downloads since 2016-06-17 

bu3.jpg, 67.94 kb, 539 x 960
bu3.jpg 67.94 kb, 262 downloads since 2016-06-17 

the lower to the ground the closer to hell, thats where we all are going anyway

2

Har du justerat sänksatserna?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Har för mig. . . Att det är ställbar framvagn på den där.
Så du kan skjutera upp höjden fram ganska bra.

Höj upp bilen fram så du kan kolla under.
Då ser du framvagnen, två rör av grövre modell som går tvärsöver.
Mitten på vardera rör så sitter det en mutter mot en fyrkantig brick liknande sak. Släpper du på trycket från denna bricka så smäller det till lite så har du hjulen ett x antal cm längre ner.
Värt att tänka på är att lägga något under framhjulen 2-4cm under när bilen är upphissad.
På så vis slipper du få framvagnen i högsta läget. Ovh kan kontrollera höjden lite.

hopps jag gjorde me förståd å lycka till. Detta fixar du!

Tomato Potato
Dyslexiker..

4 Senaste redigerad av Johan W (2016-06-18 10:04:23)

För att vara sänkt styr det ganska bra Default/hmm En del tar i direkt

Jag hade satt på 145/65 på dom gamla fälgarna ICQ/ab

Ska man åka lågt så kommer det ta i man får även planera sin körning, det är därför man har plankor med sig lr har hijakers ICQ/ae

//Johan W 2,5cm hög bil med 9cm hög trottoarkant

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

tack så mycket. jag förstår inte riktigt hur man justerar framvagnen. anledningen till att vi satte på större hjul var att den skulle höjas lite så slapp jag kanske försöka höja den fram.
är det den övre muttern man skruvar på? jag vill testa höja den   ICQ/an 2 bilder på framvagnen,antar att det är dem man ska skruva på? Default/hmm

jo johan,men jag vill inte ha den så överdrivet låg att jag måste planera min körning överallt  ICQ/ad  ICQ/ad

Post's attachments

IMG_5074.JPG, 270.8 kb, 750 x 1334
IMG_5074.JPG 270.8 kb, 263 downloads since 2016-06-18 

IMG_5075.JPG, 245.2 kb, 750 x 1334
IMG_5075.JPG 245.2 kb, 234 downloads since 2016-06-18 

the lower to the ground the closer to hell, thats where we all are going anyway

6

ser ut som att den nerdre justeringen fått sig en smäll eller två....den har tydligen slagit i nånstans och brytit lös nedre justerskruven och sen har dom svetsat fast en tjock bricka...och för att kompensera det har dom justerat övre justeringen max höjd.
Be någon om hjälp att fixa det där...inget större jobb....

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt