Har en sedan förra året en nybyggd 1641cc med dubbla weber 34ict, w100 kam, 009 med brytarlöst. Labbade en del med bestyckningen förra året o fick den att gå hyffsat. Pga av tidsbrist så nöjde jag mig med just bara hyffsat. I år tänkte jag att det skulle vara dax o "fixa" till det! Märkte redan vid årets första uppstart att den hade släckt stiften, fick du för mig att den kanske gått lite fett så jag labbade med lite mindre lågfatsmunstycke, och i med nya B6HS. Tyckte att den gick bättre än förra året. Körde så ett tag sedan börja den tveka lite på gaspådrag igen.
Har nu läst runt lite o funderar på om det kan va så att mitt Bränsletryck är för högt? Har inte mätt upp det med det sitter en eftermarknadspump och vad jag förståd så ligger väl dom flesta lite högt. I och med detta så kommer jag ihåg att jag tyckte oljan luktade lite soppa i höstas.
Kan det vara så att det är för högt tryck som gör att jag inte får ordning på förgasarna?
Har ni något tips på en bra BTR? Tittat lite på en filterking, men den "lilla" 67mm finns inte med utan för mätare. Hur vet jag annars att jag har ett rätt tryck? Är den "stora" som har uttag för mätare, är den för stor?
Om jag då sätter på en sådan BTR, är det till o börja om helt o hållet med bestyckningen? Eller kan man säga att man ska gå upp eller ner i storlek på munstycket när man sänker trycket?
Många funderingar nu, hoppas någon kan svara på nått i alla fall.
Tipsa gärna om ett bra ställe o köpa filter king, ni som köpt tidigare!
Du skall ha max 0,15 barg säger jag, jag justerade mitt tryck igår och la mig på 0,11-0,13 barg, jag har ingen fast instalerad mätare utan jag har en som jag kopplar in när jag justerar, kan ta en bild när jag kommer hem, bestyckningen kommer inte ändras däremot kommer du skippa bekymret med ojämt bränsletryck och att förgasarna flödar för dig.
Anders
4 2016-06-11 18:50:38 Senaste redigerad av Malman80 (2016-06-11 18:51:39)
Kanon! Nu fattar jag lite bättre. Kanske bättre o mäta med en sådan lösning. Vad jag förstod det som så är ju den mätaren man sätter på filterking meningen att enbart ha där när man ställer trycket ändå.
Tips på vart jag kan köpa en sådan "adapter" samt en kanske något enklare mätare?
Den kan du bygga av biltema grejer, t kors med 1/4g gänga o slanganslutningar
Anders
Nån som har nått o säga om mina NGK B6HS? Finns nått bättre alternativ till min motor?
Ursäkta offtopic men blev lite nyfiken på dina snutta vakumanslutningar. Kör själv med en 123 ignition fördelare, ingen tune men jag har vakum.
Blir dubbla idf på nya motorn och får väl bli 009 kurva till och börja med. Funderar om det går att köra med någon av kurvorna med vakum.
Här köpte jag min btr!
http://m.ebay.co.uk/itm/Malpassi-Filter … nav=SEARCH
Vakum anslutningarna är pneumatiksanbbkopplingar för 4mm slang, tstycket på fördelaren tror jag att jag borrade upp till 5mm och det limmade jag fast där, sen borrade jag och gängade m5 i insugen, jag tar signal från alla 4 rören, körde med 009 kurvan först men den ger sådana fruktansvärda flatspots, har labbat lite med vakumet ikväll och det blir en ruskig skillnad på motorkaraktär. Jag vet inte hur den fördelaren som du har funkar riktigt, att kunna ändra med datorn var viktigt för mig när jag köpte tune fördelaren, man kan finlira mera med tändningen, kanske ska starta en tråd om 123 fördelaren.
Anders
Starta gärna en tråd!
Tror att PPR Micke kan tillföra en del
Den här har jag. http://www.123ignition.se/pdf/123VW.pdf
Sorry Malman!
Starta gärna en tråd!
Tror att PPR Micke kan tillföra en del![]()
Den här har jag. http://www.123ignition.se/pdf/123VW.pdfSorry Malman!
alltid lär man sig nått genom o läsa vad andra skriver!
Ok en BTR beställd! Ska bara hitta tid o montera den...
Ingen annan som har någon invändning ang mina funderingar?? Stift tex?
GB63VW62 skrev:Starta gärna en tråd!
Tror att PPR Micke kan tillföra en del![]()
Den här har jag. http://www.123ignition.se/pdf/123VW.pdfSorry Malman!
alltid lär man sig nått genom o läsa vad andra skriver!
Vilken kör du med ?
B och D är inte fel
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke