1

Jag funderar på skivbromsar fram på ghian.

Är det nån som har erfarenhet av nått kit?

Jag vill gärna ha ett kit som inte breddar spårvidden.

Är detta nått att ha?
http://www.kustom1warehouse.net/Zero_of … t5x205.htm

Jag har förstått att csp har bra grejor, men är dom nästan tre gånger så bra som det jag länkade till? Det är ju nästan tre gånger så dyrt ICQ/ad

Nått annat att rekommendera eller tänka på?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

CBs är ok men breddar
CSP s är bäst  och det enda som är godkänt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Har kört med CSP i fyra år på min -64 buss och är nöjd. Kitet gjorde spårvidden smalare än original.

dasauspuff
1964 Typ 2

4

Är det ingen förutom Micke x2 som kör eller har erfarenheter av widefive skivbromsar?

Är dom billigare kitten bara skräp, eller funkar dom lika bra som CSP? Så skillnaden bara är TuW godkännandet?

Buss 65
Ghia 57

5

Nicko har väl på sin BD?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

6

Sigge har på Fettobussen.
Ett 14" skivkit som specialbeställdes.

7 Senaste redigerad av nizekustoms (2016-06-16 11:37:15)

Jag har tänkt om helt när det gäller framvagn på min ghia. Jag kommer köra droppade spindlar för T1-skivor 68->
Sedan åka med vanliga typ-1 skivor och bromsok och spar därmed ett antal spänn men då blir det ju inte wide five. Spindlarna breddar 12 mm också.
Vill man ha obreddat wide five så har CSP ett kitt som heter ZO (zero offset). Det har jag på BD:n och det breddar inget.

EMPIS wide five har fått mycket skit har jag sett men CB:s verkar helt ok. Dock vet jag inte om de har kit som inte breddar.

Alte Liebe rostet nicht!

8 Senaste redigerad av Mogge (2016-06-16 12:30:04)

nizekustoms skrev:

Jag har tänkt om helt när det gäller framvagn på min ghia. Jag kommer köra droppade spindlar för T1-skivor 68->
Sedan åka med vanliga typ-1 skivor och bromsok och spar därmed ett antal spänn men då blir det ju inte wide five. Spindlarna breddar 12 mm också.
Vill man ha obreddat wide five så har CSP ett kitt som heter ZO (zero offset). Det har jag på BD:n och det breddar inget.

EMPIS wide five har fått mycket skit har jag sett men CB:s verkar helt ok. Dock vet jag inte om de har kit som inte breddar.

Jag har borrat om 4bultat till fembultat, fungerar det på Typ1 skivor?

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=37734

9

Jag vill behålla widefive på ghian, jag ska köra Porsche mönster på bussen, och man måste ju ha nån widefive bil i stallet ICQ/ab jag vill inte heller byta ut mina rostyle..

Jag tror det blir att prova kittet jag länkade till i första inlägget, det är nog empi, eller iaf lika som empi.
Vad har det fått för klagomål?
Jag har läst att man inte kan köpa bromsok, mm löst om det skulle pajja. Men oken och klossarna lär ju vara en standardprodukt från nån annan bil. Dom har nog inte utvecklat helt egna ok och klossar när det finns massor att tillgå. Det gäller bara att hitta ut vilken bil det är ifrån.

Jag har helt enkelt inte 10k att lägga på csp bromsar, och dom lär iaf bromsa betydligt bättre än befintliga trummor.

Jag måste bara ta reda på vikten så jag kan kolla vad det kostar att skicka hem dom, eller om jag kan få en släkting att ta dom i resväskan från USA ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

10

Hej, köpte ett kit från VW upnorth för 5-6 år sedan, busenkelt att montera och funkar klockrent. Kanonbromsar.

http://www.classicvw.se/skivbromssats-t … cts_id/246

11

lasslo skrev:

Jag tror det blir att prova kittet jag länkade till i första inlägget, det är nog empi, eller iaf lika som empi.
Vad har det fått för klagomål?
Jag har helt enkelt inte 10k att lägga på csp bromsar, och dom lär iaf bromsa betydligt bättre än befintliga trummor.

Jag måste bara ta reda på vikten så jag kan kolla vad det kostar att skicka hem dom, eller om jag kan få en släkting att ta dom i resväskan från USA ICQ/ad

Hur har det gått för dig???
Jag står inför samma vägskäl...

imstagram => @frans_356coupe

12

Cps verkar ju sjukt fina. Vad behövs mer än en ny huvudbromcylinder? Ska sitta på en 68bussframvagn som sitter på min 66 splittbuss.