1

Så fort min motor (2.0) i bussen blir varm slutar den gå blir helt tokig på den snart, slutar aldrig krångla... Kan det vara värmegivaren som sitter på cylinder 3 som bråkar?

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

2

Efter att jag skulle starta den igår tror jag att det är en ring som gått Default/hmm Spydde oljerök och gick inte få varv... Blir att ta ner motorn och skruva isär antar jag....

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

3

Såg inläggen. Egen erfarenhet: oerhört tunn kabel till (värme?)givare,
typ tre hårstrån, gav kabelbrott precis vid givaren.
Problem? Svårlokaliserat? Frustrerande? Du kan vara säker.

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

4

Finns det risk till att det ryker något utav helvete då?

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

5

njaej, tror nog mer på kolvringen om det ryker så förskräckligt  ICQ/an

dålig gång, opålitlig o ryckig och som sagt kass när den blir varm
kan härledas till den lilla givarkabeln, jag har haft kabelbrott inuti
en för ögat oskadad kabel, bytte givare, box . . . när jag kortade kabeln
ca 3 cm i givaränden var alla problem som bortblåsta
kolla alla kablar i härvan, gör rent alla kontaktdon etc

. . . men det hjälper ju inte mot en sliten motor med kolvringsproblem . . .  ICQ/ad

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "